جزئیات طرح ترافیك جدید در تهران

جزئیات طرح ترافیك جدید در تهران به گزارش فست تریپ یك كارشناس ترافیك اظهار داشت: طرح جدید شهرداری تهران برای محدوده طرح ترافیك پیش از كارآمد كردن حمل و نقل عمومی، قابلیت اجرا ندارد.



سرهنگ هادی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح جدید شهرداری تهران در مورد محدوده طرح ترافیك اظهار نمود: بر مبنای اطلاعاتی كه تابحال انتشار یافته، این طرح به عدالت اجتماعی نزدیكتر است؛ حدود چهار میلیون خودرو در تهران تردد می كنند كه تنها نزدیك به ۱۲۰ هزار خودرو امكان گرفتن طرح داشتند اما در طرح جدید، این امكان برای همه فراهم است و از این نظر، شرایط بهتر خواهد شد.
وی با اشاره به معایب طرح بازنگری محدوده طرح ترافیك اظهار داشت: یكی از مهمترین مشكلات این طرح، بی توجهی به زیرساخت ها است؛ اینكه چه میزان وسیله نقلیه وارد طرح می شوند، در محدوده طرح تردد می كنند، چه میزان خودرو در این محدوده متوقف هستند و چه میزان از خودروها متعلق به ساكنان محدوده طرح ترافیك هستند؛ شناسایی این خودروها زمانبر است، درحالی كه اعلام شده هزینه ها بر مبنای ساعت تردد محاسبه می گردد و تسهیلاتی هم به ساكنان محدوده طرح ترافیك خواهند داد.
رئیس اسبق پلیس راهور تهران در مورد معایب دیگر این طرح توضیح داد: شهرداری بهتر از هركسی می داند متقاضیان طرح ترافیك چند ده برابر كسانی هستند كه طرح دریافت می كنند؛ یعنی اگر حدود ۱۲۰ هزار خودرو طرح دریافت می كنند، بیش از یك میلیون خودرو برای دریافت طرح ترافیك ثبت نام كرده ازاین رو با طرح جدید می توانند با خرید طرح، وارد محدوده شوند كه سبب تراكم ترافیك و افزایش آلودگی های محیط زیستی می گردد و همینطور این ترافیك قابل كنترل و مهار نیست.
وی با اشاره به دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد هم اظهار داشت: با اجرای طرح جدید، دیگر ساعت پیك و غیر پیك نداریم و ترافیك در كل شهر، همیشه در پیك قرار می گیرد. به نظر می آید این طرح بیشتر كاسب كارانه باشد تا برنامه ای برای مهار ترافیك پایتخت.
این كارشناس ترافیك با اشاره به اینكه تا زمانی كه حمل و نقل عمومی پایتخت كارآمد، پویا و پاسخگوی نیاز شهروندان نشود، این طرح قابلیت اجرا ندارد، اضافه كرد: هم اكنون حمل و نقل عمومی پایتخت تنها پاسخگوی ۵۰ درصد نیازهای مردم است و با وضعیت كنونی نمی توان از مردم انتظار داشت از حمل و نقل عمومی بهره برده و هزینه استفاده از خودروی شخصی را پرداخت كنند.
هاشمی تاكید كرد: هرگاه وسیله حمل و نقل عمومیِ كارآمد و قابل برنامه ریزی در اختیار شهروندان قرار گرفت، آن زمان هزینه استفاده از خودروی شخصی را آن قدر سختگیرانه كنند كه برای شهروندان صرف نكند از وسایل نقلیه شخصی استفاده كنند.
وی افزود: طرح جدید ترافیك، پاسخگوی نیاز تهران نیست و سبب افزایش آلودگی هوا و ترافیك خواهد شد.
 

1396/10/25
14:59:47
5.0 / 5
5316
تگهای خبر: آلودگی , ترافیك , تردد , خودرو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است