برنامه ای ویژه برای خودروهای تك سرنشین

برنامه ای ویژه برای خودروهای تك سرنشین به گزارش فست تریپ اعضای شورای تهران بعد از استماع گزارش معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران نظرات خویش را پیرامون وضعیت حمل و نقل در تهران بیان نمودند.



به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، صبح امروز معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران میهمان اعضای شورای شهر بود و در مورد سیاست های كلی حمل و نقلی شهر تهران توضیحاتی را به بهشت نشینان عرضه كرد و اعضای شورای شهر هم بعد از استماع این گزارش نظرات خویش را بیان نمودند.

مهندس الویری رئیس كمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینكه نظارت بر حمل و نقل عمومی در شهر بر عهده شهرداری نیست، اظهار داشت: پلیس راهور پیش از ادغام، زیر نظر شهرداری كار می كرد كه بعد از ادغام كمیته، پلیس راهنمایی و رانندگی كه بعنوان قوه كنترلی حمل و نقل به حساب می آید، از شهرداری جدا شد.

وی با اشاره به اینكه به نظر می رسد باید با همكاری دولت و مجلس بار دیگر مدیریت پلیس راهور به شهرداری برگردد، اظهار داشت: به نظر می رسد این مورد نه مغایر قانون و نه خلاف شرع است و این در حالیست كه با برگشت پلیس راهور به شهرداری، مدیریت شهری می تواند نظارت بهتری بر روی حمل و نقل در شهر داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه بر مبنای گزارش های دریافتی حدود 20 درصد سفرها آموزشی هستند، اظهار داشت: متاسفانه این مسئله نشان از پراكندگی محیط های آموزشی دارد و به نظر می رسد كه باید فكری به حال این مورد كرد.

الویری در ادامه اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم كه خودروها در دو طرف خیابان ها پارك می كنند و خیابان ها را به پاركینگ بدل كردند كه باید برای این مسئله هم چاره ای اندیشیده شود.

به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، محمد سالاری رئیس كمیسیون معماری و شهرسازی نیز با اشاره به اینكه ما با ناهنجاری تمام عیاری در حوزه حمل و نقل روبرو هستیم، اظهار داشت: معاون حمل و نقل در این جلسه تنها به بیان چالش ها و راهبردها پرداخت در حالیكه انتظار افكار عمومی و شورای شهر این است كه برنامه عملیاتی برای حل این مشكلات و همینطور چشم انداز تهران در چهار سال آتی ترسیم شود.

همچنین شهربانو امانی عضو كمیسیون حمل و نقل هم با اشاره به اینكه هر 24 ساعت، 12 نفر در تهران جان خویش را به دلیل آلودگی هوا از دست می دهند، اظهار داشت: در برنامه دوم شهرداری، معاونت حمل و نقل باید بر روی 8000 اتوبوس فیلتر دوده نصب می كرد اما حالا گزارش داده اند كه تنها بر روی 50 دستگاه اتوبوس این فیلتر نصب شده است كه باید چرایی عقب ماندن از برنامه تشریح شود.

همچنین مجید فراهانی رئیس كمیته بودجه شورای شهر با اشاره به اینكه بر مبنای نظرسنجی های مختلف مردم تهران دو معضل ترافیك و آلودگی هوا را جزو مطالبات اصلی خود از شهرداری اعلام نموده اند، اظهار داشت: خوشبختانه یا بدبختانه حل آلودگی هوا و ترافیك جزو وظایف معاونت حمل و نقل است كه حالا به مشكل امنیت ملی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینكه این روزها همه راه ها به پول و بودجه ختم می شوند، اظهار داشت: می توان با استفاده از جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی پروژه ها را انجام داد.

به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا در ادامه افشین حبیب زاده معاون نظارت شورای شهر با بیان اینكه تهران در آستانه قفل شدن است، اظهار داشت: برنامه های خوبی از جانب معاونت اعلام گردید اما نوید بخش برای حل مسئله ترافیك در ماه های باقیمانده نبود.

وی با اشاره به اینكه شورای عالی ترافیك 32 مصوبه در زمینه ترافیك داشته كه حدود 20 مصوبه آن مربوط به تهران است، اظهار داشت: یكی از مصوبات این شورا، محدود سازی خودروهای تك سرنشین بود و این در حالیست كه 60 درصد خودروهای متردد در تهران یعنی حدود 2. 7 میلیون، تك سرنشین هستند اما در میان برنامه های عرضه شده به این مهم بی توجهی شده است.

همچنین رسولی عضو كمیسیون برنامه و بودجه هم با اشاره به اینكه پیشنهاد می گردد به مبحث حمل و نقل بار و كالا هم بعنوان یك سرفصل مهم توجه شود، اظهار داشت: متاسفانه مبحث حمل و نقل بار و كالا در تهران بی صاحب مانده است.

در ادامه خلیل آبادی رئیس كمیته میراث فرهنگی هم با اشاره به اینكه متاسفانه از اتوبوس های مدل پایین در جنوب شهر استفاده می گردد اظهار داشت: این در حالیست كه در روزهایی كه هوا آلوده است، در جنوب تهران و به خصوص شهر ری اوضاع بدتر است و نوسازی ناوگان می تواند گام مهمی در بهبود این شرایط بردارد.

همچنین الهام فخاری رئیس كمیته اجتماعی هم با اشاره به اینكه باید حمل و نقل عمومی برای معلولان مناسب سازی شود، اظهار داشت: باید پیوست شهر دوستدار كودك، دوستدار سالمند و... در حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد و شهرداری به استارت آپ ها هم توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، در ادامه محمدجواد حق شناس رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینكه متاسفانه تهران جزو عصبانی ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است، اظهار داشت: این خبر بدی است اما دقت كنید كه مردم بیشتر زمان خویش را در ترافیك می گذرانند كه این مسئله سبب تشدید عصبانیت می گردد و به نظر می رسد باید به بخش مباحث فرهنگی توجه ویژه ای شود.

در ادامه علی اعطا عضو كمیسیون شهرسازی با اشاره به اینكه همواره اعلام شده كه صدور پروانه بدون در نظر گرفتن معیارهای ترافیكی سبب تشدید ترافیك شده است، اظهار داشت: این در حالیست كه طرح تفصیلی و جامع هم دارای ایراداتی است به گونه ای كه بخش قابل توجهی از خیابان ولیعصر در زیر پهنه ای است كه می توان ساختمان 9 طبقه در آن ساخت و تصور كنید كه اگر از همه ظرفیت های این طرح استفاده گردد چه بلایی بر سر خیابان ولیعصر می آید.

در ادامه صدر اعظم نوری رئیس كمیسیون سلامت شورا با بیان اینكه در این گزارش در مورد اقدامات عملی توجه خاص نشده است، اظهار داشت: 40 درصد آلودگی هوا به علت تردد خودروهای دیزلی است كه باید فكری به حال آن اندیشیده شود و این در حالیست كه شهرداری باید برنامه های خود برای احداث مسیر دوچرخه، پیاده محور كردن خیابان ها و... عرضه دهد.

به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، در انتها مقرر شد در جلسه بعد شورای شهر، معاون حمل و نقل و ترافیك به منظور پاسخگویی دقیق به سوالات اعضای شورا حضور داشته باشد.



 

1396/09/07
22:41:53
5.0 / 5
6095
تگهای خبر: آلودگی , اتوبوس , پلیس راهور , ترافیك
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است