نوبخت تاكید كرد

ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود در سطح استان ها

ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود در سطح استان ها فست تریپ: رئیس سازمان برنامه و بودجه بر ضرورت حداكثری بهره گیری از طرفیت های موجود در سطح استانها تاكید نمود.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت در مراسم رونمایی از اسناد توسعه ای استان تهران كه امروز در محل استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: آن چه امروز در سطح استان تهران اتفاق افتاده و اسنادی كه در اختیار دستگاه های ارجاعی قرار گرفته كار لازمی بود كه می بایست در جهت توسعه استان تهران حتماً صورت گیرد. امروز با نگاهی به مبانی نظری كشورهای مختلف یك نظر واحد تحت عنوان پیگیری توسعه یافتگی در همه كشورها مشاهده می نماییم.
وی ادامه داد: بالقطع بدون مطالعه ظرفیت های هر كشور گام برداشتن در جهت توسعه یافتگی غیرممكن است، هر كشوری باید توجه كند علاوه بر نقاط ضعف و قوتی كه دارد چه ظرفیت هایی در آن وجود دارد كه می توان از آنها استفاده كنند. سند آمایش در جهت تحقق این مهم تدوین می شود.
نوبخت افزود: این سند می گوید هر یك از بخش ها و جغرافیای استان آمادگی انجام چه كاری دارد و چه نقشی باید به استان با عنایت به ظرفیت های كه دارد محول شود. با این سند می توان گفت چگونه از وضعیت موجود می توانیم به وضع مطلوب برسیم و برای تحقق این مهم باید از مسؤولان استان تهران قدردانی نماییم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تدوین اسناد توسعه ای در سطح استان تهران اظهار داشت: غیر از آن چه به دنبال توسعه بوسیله برنامه ها هستیم باید به این واقعیت باز بپردازیم، با همه تنوع در اهداف توسعه ای دو سرفصل به صورت مشترك در مبانی نظری آن قابل تبیین است. نخست این كه در رهگذری در جهت بالارفتن درآمدهای كشور افرادی كه محروم هستند برخوردار شوند كه بالقطع این مسیر طولانی خواهد بود.
وی افزود: در سر فصل دوم باز باید برنامه های توسعه ای داشته باشیم برای قسمتی از اقشار كم برخوردار تا در راه برخورداری بیشتر گام بردارند كه این مساله در كشورهای توسعه یافته به همین شیوه قابل مشاهده می باشد.
وی اشاره كرد: عده ای اعتقاد دارند در كنار رشد اقتصادی باید به عدالت در حوزه توزیع ثروت هم دقت كنیم، در تهران غیر از تهیه اسناد توسعه ای، سند برای مقابله با لطمه های اجتماعی تنظیم شده كه باید به این نكته دقت كنیم تهران رونمایی دارد كه همه می بینیم، واقعیت هایی هم در زیر پوست آن وجود دارد كه نمایان نمی گردد و ما موظف هستیم به صورت خاص برای این بخش كار نماییم.
نوبخت اشاره كرد: لطمه های اجتماعی واقعیت تلخی است كه در همه كشورها وجود دارد، اما به این علت نمی توانیم خودرا راضی نماییم چون در كشور ما این لطمه ها كمتر وجود دارد می توانیم با آن كنار بیایم. ما تفكر اسلامی را مطرح كردیم و نباید حتی برای یك مورد از لطمه ها قانع و راضی باشیم.
وی افزود: هر شش ماه یكبار در آبان و اردبیهشت ماه همه مسؤولان مرتبط در جلسه ای با حضور مقام معظم رهبری حضور پیدا می كنند و نسبت به عملكرد خود در این حوزه نمایش گزارش می كنند كه اهمیت این مساله را نشان داده است. ساماندهی آماری باید در یك ویترین شفاف قابل مشاهده باشد و این اتفاق در استان تهران به وقوع پیوسته. بخش های مختلف بودجه در روز ۱۵ آذر بر روی میز رئیس مجلس قرار می گیرد كه این یعنی شفافیت به شكلی كه همگان به وضوح و روشنی نمی توانند از بخش های مختلف آن باخبر شوند. بالقطع استان تهران باز با اقداماتی كه انجام داده در این حوزه می تواند الگو باشد. باید تلاش نماییم از ظرفیت های موجود به بهترین شكل استفاده نمائیم بالقطع وجود مشكلات و كمبودها سرفصل مشترك همه استان ها است، اما امیدواریم با مقایسه عادلانه بین استان ها عدالت را به شكل مناسبی رعایت نماییم.



1397/11/16
15:28:14
5.0 / 5
4202
تگهای خبر: دستگاه
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است