تشریح خدمات شهرداری تهران برای سالگرد ارتحال امام خمینی از مجانی شدن مترو تا ایمن سازی معابر

تشریح خدمات شهرداری تهران برای سالگرد ارتحال امام خمینی از مجانی شدن مترو تا ایمن سازی معابر فست تریپ: به گزارش فست تریپ، رئیس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در شهرداری تهران از شروع به کار شش کمیته برای برگزاری باشکوه این مراسم اطلاع داد و اقدامات شهرداری تهران در این خصوص را شرح داد.



به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، محمد امین توکلی زاده در تشریح برنامه های کمیته های شش گانه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شهرداری تهران اظهار داشت: کمیته خدمات شهری، حمل و نقل، پشتیبانی، IT، فنی عمرانی، فرهنگی اجتماعی برای مراسم سالگرد ارتحال امام در نظر گرفته شده است. هریک از این کمیته ها نشست ها و جلسات خاص خویش را برگزار و تمهیدات خاصی را برای تأمین نیازها و الزامات برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) پیشبینی کرده اند.
تمهیدات و تسهیلات مترو در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
رئیس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در شهرداری تهران ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته حمل و نقل ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) اظهار داشت: متروی تهران از ۱۳خرداد تا پایان مراسم در روز ۱۴ خرداد، خدمات رسانی ویژه ای به زائرین حرم مطهر خواهد داشت. خطوط محدوده مترو از شامگاه روز یکشنبه ۱۳خرداد به منظور تسهیل در جابه جایی زائرین ومسافران، سرویس دهی شبانه حرم تا حرم را از ایستگاه شهرری تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) با فاصله حرکت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ تا ۵ بامداد روز ۱۴ خرداد ارائه خواهند داد.

وی افزود: همینطور به منظور رفاه حال شهروندان و زائرین، فاصله حرکت قطارهای خط یک متروی تهران در روز دوشنبه ۱۴ خرداد تا ساعت ۱۴ به حداکثر خود خواهد رسید و در این روند تعداد قطارهای خط یک افزایش بیشتری پیدا خواهد نمود تا از ازدحام مسافران درایستگاه های این خط جلوگیری شود. سرویس دهی در روز ۱۴ خرداد از ساعت ۵ بامداد تا پایان مراسم در تمامی خطوط و پس از آن تا پایان بهره برداری در ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره)، مجانی است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در شهرداری تهران با تکیه بر این که همه ظرفیت ناوگان مترو برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین به خدمت گرفته شده است، اظهار نمود: در روز ۱۴ خرداد به منظور عرضه خدمات حداکثری به زائرین و شرکت کنندگان درمراسم سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، خط مترو پرند سرویس دهی نخواهد داشت. علاوه بر این برای انتقال مسافران از حرم مطهر به مقاصد خود، قطارهای فوق العاده پیشبینی شده است تا شهروندان بتوانند با آسودگی به مقاصد خود برسند.

تقویت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در ۱۴ خردادماه

توکلی زاده در ادامه به دیگر فعالیتهای کمیته حمل و نقل ستاد برگزاری مراسم های ارتحال امام(ره) شهرداری تهران اشاره نمود و اظهار داشت: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران روز دوشنبه ۱۴ خرداد در محل حرم مطهر با تقویت خطوط عبوری و منتهی به ایستگاه های مترو، از ساعت شش بامداد از مبادی شهرک ولیعصر(عج)، یافت آباد، شادآباد، میدان خراسان، پایانه خاوران، شهرک شهید محلاتی، شهرک شهید بروجردی، جماران، میدان رسالت، میدان راه آهن، بازار دوم نازی آباد، ابوذر، میدان آزادی، شهرک شهید باقری، تهرانسر، میدان شهرری، فلکه سوم دولت آباد نسبت به جابه جایی شهروندان اقدام خواهد نمود.

وی به خدمت رسانی ۲۱۵ تاکسی ون در روز مراسم ارتحال حضرت امام(ره) اشاره نمود و اظهار داشت: شرکت تاکسیرانی در دو مسیر به مردم خدمات رسانی می کند که مسیر شماره یک در قطعات جدید بهشت زهرا(س) از میدان بصیرت و میدان افراسیابی، بلوار خلدبرین، زیرگذر، بلوارحضرت زهرا(س)، میدان شهداءگمنام، بلوار شهداء، باب الشهداء به صورت رفت و برگشت و مسیر شماره دو باب المغفره بلوار علامه عسگری که از آغاز بلوار عسگری شرق به غرب، رویی پل ساعت، دوربرگردان شرق به شرق مقابل پارکینگ شماره ۱۰، علامه عسگری به شرق، روی پل ساعت، از دوربرگردان غرب به غرب به صورت خلاف جهت تا محل استقرار به صورت رفت و برگشت صورت می گیرد.
اجرای محدودیت های ترافیکی از ۱۳ خرداد
رئیس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) شهرداری تهران در ادامه به همکاری پلیس راهور در تمهید مقررات ترافیکی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم های سالگرد ارتحال امام راحل اشاره نمود و با تقدیر از این تمهیدات اظهار داشت: محدودیت های ترافیکی ازشامگاه یکشنبه و از ساعت ۲۲ با ممنوعیت توقف در معابر منتهی به حرم مطهر امام راحل اجرا خواهد شد.

توکلی زاده افزود: این محدودیت ها در ورودی و خروجی پارکینگ های حرم مطهر هم اعمال خواهد شد بگونه ای که از ساعت ۲۲ روز ۱۳ خرداد برای ایجاد فضای کافی برای ورود اتوبوس های شرکت واحد از تردد خودرو های سنگین از محور اسلامشهر و واوان به پایتخت جلوگیری خواهد شد. همینطور تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاده راه تهران ـ قم شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران ـ قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیشبینی می شود خیلی از زائرین با خودرو های شخصی خود در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت نمایند از تمهیدات خاص ترافیکی برای این دسته از زائرین اطلاع داد و اظهار داشت: تردد سواری های شخصی جهت شرکت در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) صرفا از جاده قدیم یا بزرگراه شهید رجایی به سمت پارکینگ شماره ۴ که در خیابان شهید فیروزی و همینطور قطعات قدیم و جدید بهشت زهرا از در باب الحوائج و همینطور در گلدسته خواهد بود و امکان تردد در مسیرهای دیگر وجود نخواهد داشت.
رفع نقاط ناایمن در محورهای منتهی به حرم مطهر
رئیس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در شهرداری تهران به تمهیدات صورت گرفته در حوزه خدمات شهری برای ارائه خدمات بهتر به زائرین و شرکت کنندگان در مراسم های سالگرد ارتحال امام راحل اشاره نمود و اظهار داشت: شهرداری منطقه یک بعنوان معین مجموعه جماران و شهرداری منطقه ۲۰ بعنوان معین حرم عبدالعظیم حسنی(ع) تعیین شده اند تا به انجام نگهداشت ویژه سطح منطقه خصوصاً معابر منتهی به حسینیه جماران و معابر منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و فضاسازی شهری و انجام تبلیغات فرهنگی درسطح این مناطق بپردازند.

وی به انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و پیگیری رفع موارد ناایمن در قبل و حین مراسم با همکاری سازمان آتش نشانی، سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری منطقه ۱۹ اشاره نمود و اظهار داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با استقرار نیروهای آتش نشانی و خودرو های سبک وسنگین در محل های تعیین شده در طول مراسم به خدمات رسانی خواهد پرداخت.

توکلی زاده به اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در زمینه بسترسازی فرهنگی مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اشاره نمود و اضافه کرد: انجام تبلیغات محیطی و اکران های فرهنگی در سطح شهر تهران و هم نقاط تعیین شده در اطراف حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، تأمین ونصب تلویزیون های شهری برای پوشش زنده مراسم، ابلاغ طرح های فرهنگی مصوب به مناطق و سازمان بهشت زهرا(س) برای اکران، تأمین سرویسهای بهداشتی پرتابل موردنیاز ستاد مرکزی بزرگداشت، شهرداری منطقه ۱۹ وسازمان بهشت زهرا (س) همچون وظایف این سازمان به حساب می آید.

رئیس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در شهرداری تهران به فعالیت نیروهای شرکت شهربان و حریم بان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اشاره نمود و با اشاره به اینکه این نیروها مأموریت های متنوعی را برعهده دارند اضافه کرد: نیروهای حریم بان و شهربان در جهت حفظ انضباط اجتماعی و پوشش نقاطی که احتمال حضور دستفروشان و بساط گستران وجود دارد، با هماهنگی یگان حفاظت شهرداری تهران و فراجا حضور فعالی خواهند داشت. این نیروها در محل های تعیین شده مستقر و یکصد نفر هم بعنوان همراه زائر به زوار عزیز خدمات رسانی خواهند کرد.

توکلی زاده به اهمیت نظافت و تأمین نیازهای ضروری زائرین حرم مطهر اشاره نمود و اظهار داشت: انجام عملیات پاکسازی و نظافت معابر اطراف صحن حرم قبل، حین و بعد از مراسم، تأمین مخازن زباله ۱۲۰۰ لیتری برای جانمایی در محل های تعیین شده، همکاری با شهرداری منطقه ۱۹ برای حمل نخاله و ضایعات و تأمین ماشین آلات سنگین و تخصصی مورد نیاز، استقرار تانکرهای آب با ظرفیت حداقل ۱۲۰۰۰ لیتر به منظور تأمین آب سرویسهای بهداشتی در روز مراسم و هم توسط این سازمان صورت خواهد گرفت.
برپایی ۱۰۰ موکب اجتماعی و فرهنگی
رئیس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در شهرداری تهران به اقدامات اجتماعی و فرهنگی پیشبینی شده درمراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) هم اشاره نمود و با اشاره به اینکه همه ظرفیتهای موجود در این حوزه به کار گرفته شده است افزود: در حوزه فرهنگی، اجتماعی هم رویکرد و گفتمان شهرداری درمراسم سال جاری، رویکرد امام قدس است؛ بنابراین با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج تمتع، درمراسم سالگرد امام (ره) پویش امام قدس و امام وعده های صادق تشکیل شده و شعارهای مختلفی در آن مد نظر است. همچنین، سه پردیس فرهنگی در مجموعه محوطه حرم و دو پردیس درمناطق ۱ (منطقه جماران) و ۲۰ (حرم حضرت عبدالعظیم (ع)) در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: درپردیس های فرهنگی برنامه هایی مانند استیج های فرهنگی شامل گروههای سرود، نقالی خوانی، سینما انقلاب، نمایشگاه عکس، محصولات فرهنگی، برنامه های کودک و نوجوان، موضوعات سلامت و خدمات محور، نمایشگاه خانواده، اتاق مادر و کودک، غرفه نمایشگاه اقوام، برگزاری نماز جماعت و نشست های تبیینی اجرا می شود. همچنین، یک اقدام ویژه به نام پردیس امام قدس هم در ضلع شرقی برگزار می شود.




1403/03/14
12:56:23
5.0 / 5
308
تگهای خبر: اتوبوس , امداد , ایمنی , بزرگراه
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است