رییس سازمان مدیریت بحران تهران عنوان كرد؛

تهران جزو پنج كلانشهر پرمخاطره جهان

تهران جزو پنج كلانشهر پرمخاطره جهان به گزارش فست تریپ رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت، تهران را در زمره پنج كلان شهر پرمخاطره در جهان معرفی نمود.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، احمد صادقی در اولین دوره آموزش مدیریت بحران ویژه شهرداران نواحی مناطق ۲۲ گانه تهران كه با هدف آشنایی مدیران ارشد شهرداری تهران با مفاهیم كلیدی دانش مدیریت بحران در مجموعه فرهنگی ورزشی چهارباغ كردان برگزار گردید با اشاره به اینكه مسئولیت مدیریت بحران به شهرداری تهران سپرده شده است و شهرداران مناطق و نواحی مدیران بحران محدوده فعالیت خود بشمار می آیند، اظهار داشت: از همین رو شهرداران نواحی باید با دانش روز مدیریت بحران آشنا شوند تا بتوانند نسبت به شناخت مخاطرات، برنامه ریزی و ارتقای ایمنی شهر اقدام نمایند.
وی مهم ترین هدف مدیریت بحران را حفظ جان و مال شهروندان دانست و با اشاره به تنوع مسائل واگذار شده به مدیریت شهری اظهار داشت: ارتقای شاخص های ایمنی و تاب آوری شهری در برابر حوادث و سوانح مسئولیت مهمی است كه با عنایت به مخاطرات بیشمار پایتخت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینكه تهران در زمره پنج كلان شهر پر مخاطره در جهان است اظهار داشت: برای برای برون رفت از وضع موجود باید در كنار بهره گیری از تجارب گذشته، دانش مدیریت بحران را هم به خوبی فرا گرفت.
صادقی علم مدیریت بحران را دانشی فرا علوم دانست كه تركیبی از موضوعات متنوع فنی، مهندسی، سلامتی و بهداشت و مدیریتی را شامل می گردد. ازاین رو شهرداران نواحی بعنوان مدیر بحران باید با فراگیری مفاهیم كلیدی مدیریت بحران نسبت به شناخت مخاطرات پیرامونی، جلب مشاركت و آموزش شهروندان و اجرای طرح های متنوع در سطح محلات شهر تهران اقدام نمایند.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاكید بر آموزش و جلب مشاركت شهروندان اظهار داشت: تجربه نشان داده است در حوادث عمده شهروندان آموزش دیده و داوطلب نقش مهمی در نجات جان مصدومان دارند ازاین رو مبحث آموزش عمومی و تولید گروه های دواطلب و برپایی مانورهای محلی باید در دستور كار شهرداران نواحی قرار گیرد. همینطور باید برنامه های افزایش ظرفیت های آمادگی و مقابله به صورت مستمر از جانب شهرداران نواحی پیگیری شود.
وی اضافه كرد: مدیریت بحران هم اكنون تنها ساختاری است كه در آن مدیریت واحد شهری تحقق یافته و شهرداران نواحی بعنوان مدیران بحران از نقش فرماندهی مجموعه نهادها و تشكیلات موجود در ناحیه برخوردار می باشند.
همچنین، بر مبنای اعلام سازمان مدیریت بحران شهر تهران سرفصل های این دوره آموزشی عبارت است از: مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران با رویكرد مراحل مدیریت بحران، آشنایی با ساختار مدیریت بحران، وظایف و اختیارات شهرداران نواحی در این حوزه، آشنایی با سامانه های جمع آوری اطلاعات سامانه فرماندهی حادثه، برنامه ریزی و عملیات.
مهدی زارع زلزله شناس، در سخنانی زمین لرزه را مخاطره عمده تهران توصیف كرد و اظهار داشت: زلزله شهر تهران در محدوده گسل های متعددی واقع شده است كه حركت پرشتاب هر یك از این گسل ها با عنایت به جمعیت بالای مستقر در دشت تهران نتایج بیشماری دارد.
وی اظهار داشت: جمعیت تهران طی ۷۵ سال قبل از ۵۵۰ هزار نفر به ۹ میلیون نفر افزایش و شهر در پهنه های فعال گسلی گسترش یافته است. به صورتی كه هم اكنون با در نظر گرفتن بافت فرسوده و ساخت و ساز روی پهنه های گسلی، حدود ۴۵ درصد جمعیت شهر در محدوده ریسك بالا زندگی می كنند. همینطور گسترش حاشیه نشینی و كیفیت پایین ساخت و ساز در مناطق حاشیه ای مخاطره ای قابل توجه برای كلان شهرهای كشور به حساب می آید.
 

1396/10/11
20:50:10
5.0 / 5
5638
تگهای خبر: ایمنی , ساخت و ساز , شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است