احداث ساختمان جدید پلاسكو در سالگرد حادثه

احداث ساختمان جدید پلاسكو در سالگرد حادثه به گزارش فست تریپ معاون نظارت شورای شهر تهران جزئیات ساختمان جدید پلاسكو كه در سالگرد حادثه احداثش آغاز می گردد را شرح داد.


افشین حبیب زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه سرانجام بعد از حدود یك سال و برگزاری جلسات مختلف ساخت، ساختمان جدید در محل پلاسكو به مرحله نهایی رسید، اظهار داشت: در پی مذاكرات مختلف با صنوف پلاسكو آنها درخواست داشتند كه ساختمان شمالی پلاسكو حفظ شود كه بر همین مبنا بنده بعنوان معاون نظارت و "علی اعطا" بعنوان عضو كمیسیون معماری از این محل بازدید كردیم.
وی با اشاره به اینكه بارها در خلال این چند ماه با مسئولان بنیاد مستضعفان جلسات متعددی در دفتر نظارت شورا داشته ایم، اظهار داشت: درست است كه مبحث كاملا در ارتباط با سیستم شورا نبود اما به واسطه تعهد اخلاقی كه به پلاسكو داشتیم با كمك مهندس محسن هاشمی ریاست شورا در نشست های مختلف همه طرفین مورد بحث را دعوت كردیم كه در این جلسات حجت، معاون شهرسازی شهرداری تهران، محجوب نماینده مجلس، نماینده میراث فرهنگی، اعضای شورای شهر، نماینده كسبه پلاسكو و... حضور داشتند كه همه حاضرین انتقادات، گلایه ها، پیشنهادات و... را مطرح كردند.
معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینكه در نهایت اعضای شورای شهر صورتجلسه ای را تنظیم كردند كه از شهرداری درخواست شد تا همكاری لازم را با بنیاد مستضعفان برای ساخت پلاسكو انجام دهد اظهار داشت: بر مبنای این صورتجلسه مقرر شد شهرداری تهران اقدامات لازم را جهت دستور نقشه و مجوزهای لازم در مورد عملیات ساختمانی با حفظ حقوق مكتسبه بهره برداران و مالكان انجام دهد و این در حالیست كه همواره شهردار تهران به پلاسكو نظر مثبت داشته و بارها عنوان كرده تا جایی كه امكان دارد شهرداری به پلاسكو كمك نماید.
وی با اشاره به اینكه در صبحانه كاری روز سه شنبه هفته گذشته با نجفی در مورد سرانجام پلاسكو صحبت كرده ایم، اظهار داشت: وی قول داد كه با سعیدی كیا نشست مشتركی برگزار خواهند كرد كه خوشبختانه كمتر از چند ساعت این نشست برگزار گردید و سرعت عمل شهردار تهران قابل تشكر است كه خوشبختانه در این نشست به توافق رسیدند كه زمین ساختمان جنوبی كه دچار ریزش شده بود با 4000 متر زمین در ضلع شرقی ادغام شود تا ساختمان فاخر و ایمنی تاسیس شود و همینطور ساختمان شمالی هم مقاوم سازی شود و به احتمال زیاد كلنگ ساختمان جدید پلاسكو در سالگرد حادثه به زمین می خورد.
وی با اشاره به اینكه سازمان میراث فرهنگی قول همكاری با مسئولان بنیاد مستضعفان را داده است، اظهار داشت: این ساختمان با عنایت به حقوق مكتسبه، ضوابط شهرسازی و مجاورت در حریم بافت میراثی دارای شرایط ویژه ای است كه تلاش شده همه این جوانب در نظر گرفته شود اما شهرداری تهران قول داده نهایت همكاری را داشته باشد كه به نظر می رسد با توجه به الحاق 4000 متر زمین مجاور پلاسكو، با حفظ حقوق مكتسبه بهره برداران، ساختمانی 10 تا 11 طبقه ساخته شود اما آنچه كه مهم است اینكه اتفاق بسیار بزرگی رخ داده است چون كه جمع كردن همه طرفین مبحث دور یك میز و كسب رضایت آنها خیلی سخت است.





 

1396/09/10
00:14:43
5.0 / 5
4291
تگهای خبر: شهرداری , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است