صدراعظم نوری:

شركت آب و فاضلاب به تعهداتش عمل كند

شركت آب و فاضلاب به تعهداتش عمل كند به گزارش فست تریپ رئیس كمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما به شركت آب و فاضلاب خیلی كمك كردیم و بازهم كمك خواهیم كرد، اما باید به تعهداتشان عمل كنند و طی چهارسال شبكه فاضلاب تهران را تكمیل كنند.


به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، زهرا صدراعظم نوری، رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه پشتیبانی از اجرای شبكه فاضلاب تهران اظهار داشت: شركت آب و فاضلاب تهران مدعی است در سه دهه ۶۵ درصد از شبكه آب و فاضلاب را راه اندازی كرده است.

وی ادامه داد؛ در دهه ۷۰ خاطرم است كه می گفتند اگر ۵۰ میلیارد تومان هزینه نماییم می توانیم شبكه فاضلاب را ظرف چندسال تكمیل نماییم، این چند سال به سه دهه هم رسیده و هنوز تمام نشده است.

نوری با اشاره به اینكه ۶۵ درصد از شبكه فاضلاب شهر تهران تكمیل شده است، اظهار داشت: پایتخت از نظر محیط زیستی به شكلی است كه در شان و جایگاه پایتخت كشور نیست و شبكه فاضلابش هنوز بعد از چنددهه تكمیل نشده و شامل مرور زمان شده است.

نوری افزود: دوستان شركت آب و فاضلاب مدعی هستند اگر تسهیلاتی بابت عوارض حفاری به آنها پرداخت نماییم، ما قادر خواهیم بود تا سال ۱۴۰۴ كل شبكه فاضلاب شهر تهران را یعنی سالانه ۵۰۰ كیلومتر راه اندازی و تكمیل نماییم.

این عضو شورا با اشاره به اینكه شركت آب و فاضلاب مدعی بود در سال ۹۸ می تواند ۲۵۰ كیلومتر از این شبكه را راه اندازی و تكمیل كند، اظهار داشت: بنظر می رسد این ۲۵۰ كیلومتر راه اندازی نشده است اما باید معاونت فنی و عمرانی این مساله را صحت سنجی كند.

رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: شركت آب و فاضلاب باید متعهد شود اگر از شهرداری تهران مساعدت هایی را می گیرد، در زمان مشخص و وظایف خودرا انجام دهد.

وی ادامه داد؛ اول اینكه تا آخر سال ۹۶ عوارض حفاری پرداختی به شهرداری ۵۹.۵ میلیارد تومان بوده است، درحالیكه كل هزینه شركت آب و فاضلاب برای راه اندازی شبكه ۸۲۷ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی میزان پرداختی به شهرداری بابت سهم عوارض حفاری كمتر از هفت درصد بوده است. در سال ۹۷ و ۹۸ با عنایت به افزایش نرخ كل عوارض پرداختی به شهرداری حدود هشت درصد بوده است.

در این راستا دو سناریو را پیشنهاد می دهیم، اول اینكه ؛ مجوزهای حفاری شركت فاضلاب بدون تبادل مالی نقد صادر شود و صرفا ارقام قطعی حاصل از مجوز های حفاری صادره بدون لحاظ تخفیف جهت اجرای شبكه فاضلاب در حساب های فی درخلال شركت آب و فاضلاب استان تهران و شهرداری تهران به صورت غیرنقد منظور شود.

وی افزود: در سناریو دوم همین طور در متن ماده واحده پس از عبارت «كمیته حفاری مناطق» لازم است عبارت «مطابق ماده هشتم مصوبه شورای اسلامی نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران » شهر تهران بعنوان اضافه شود و در اختتام نیز عبارت « اعتبار این مصوبه تا آخر سال به انتها می رسد» درج شود.

نوری افزود: شهرداری تهران به سبب اینكه پرمشغله است، با این شركت همكاری می كند اما نظارت كافی نسبت به تعهداتی كه شركت آب و فاضلاب دارد ندارد یا با تغییر مدیران این نظارت به فراموشی سپرده می شود. ما به شركت آب و فاضلاب خیلی كمك كردیم و بازهم كمك خواهیم كرد، اما باید به تعهداتشان عمل كنند و طی چهارسال شبكه فاضلاب تهران را تكمیل كنند.


منبع:

1398/08/19
21:41:35
5.0 / 5
5317
تگهای خبر: خدمات , شركت , شهرداری , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است