محمدجواد حق شناس مطرح كرد

انتقاد ازبی توجهی مدیریت شهری نسبت به نگهداری مجسمه ها المان ها

انتقاد ازبی توجهی مدیریت شهری نسبت به نگهداری مجسمه ها المان ها به گزارش فست تریپ رئیس كمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به شهردار تهران نسبت به بی توجهی به نگهداری مجسمه ها و المان های شهری تذكر داد.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، محمدجواد حق شناس در جلسه روز یكشنبه شورای شهر تهران در تذكری به شورای شهر تهران اظهار داشت: مجسمه ها و المان های شهری از مصادیق بارز بكارگیری هنر و فرهنگ در كالبد و میراث شهر است كه در ابعاد مختلف زیبایی شناختی، معنایی و كاركردی حائز اهمیت ویژه است. المانها و مجسمه های شهر می باید بازتابی از ارزشها و نگرش های فرهنگی و اجتماعی جامعه و دارای ارزش هنری لازم بوده و به درستی در شهر جانمایی شده باشد. در عین حال این سازه های هنری به مثابه میراث هنری شهر در مرور زمان احتیاج به حفاظت و نگهداری دارد.
وی اضافه كرد: به نظر می آید مدیریت شهری تهران آنگونه كه باید در توسعه و حفظ و نگهداری المانها و مجسمه های شهری موفق نبوده و در اصل هیچگاه راهبردی معین و مدون در این عرصه شهری به كار نگرفته است. هنوز هم زیباترین و خاطره انگیز ترین و اثرگذارترین مجسمه ها و المانهای شهر تهران میراثی است كه از قبل از انقلاب در شهر بجا مانده است و متاسفانه حتی در مراقبت و نگهداری همین میراث پرارزش هم هیچ راهبرد قابل اتكایی به چشم نمی خورد.
حق شناس خاطرنشان كرد: انتظار می رود تدوین راهبردی مشخص برای توسعه و حفظ و نگهداری مجسمه ها و المانهای شهری بعنوان بخشی از راهبرد هنری شهر در دستور كار مدیریت شهری قرار گیرد. چنین راهبردی از یك سو باید تقسیم كار، هماهنگی وهمكاری كارامد حوزه های مختلف مدیریت شهری و از جانب دیگرحفظ ارزش ها و تنوع فرهنگی و عدالت اجتماعی شهری را در نظر داشته باشد.
همچنین انتظار می رود در اسرع وقت ضمن گزارش آخرین وضعیت، اقدامات فوری در مورد موارد ذیل در دستور كار قرار گیرد.
۱. مجسمه حكیم عمر خیام، ساخته هنرمند برجسته و فقید ابوالحسن صدیقی، مستقر در پارك لاله كه از نظر حفظ و نگهداری و هم جانمایی در وضعیت مطلوبی نمی باشد ودر معرض صدمه است.
۲. مجسمه حكیم عمر خیام، ساخته استاد فخیمی، پس از گذشت چند سال، هنوز جانمایی و مستقر نشده است.
۳. مجسمه قیصر امین پور شاعر بزرگ روزگار ما كه بعد از سرقت، بازداشت سارقین و كشف مجسمه، هنوز به محل استقرار بازنگشته است.
۴. وضعیت دروازه دولت كه به نظر می آید آنگونه كه باید مورد توجه قرار نگرفته است.
۵. ضرورت توجه و در دستور كار قرار گرفتن ساخت و بهره برداری از تندیس بزرگان شعر و ادب، فلسفه و حكمت، ریاضیات و نجوم، دین و عرفان و شهیدان والا مقام، به همت هنرمندان بزرگ و صاحب سبك ایرانی و جهانی، تا نام و یادشان با هنر هنرمندان راستین در ذهن و خاطره كودكان و فرزندان این شهرو دیار برای همیشه مانا و جاودان بماند.

1398/07/28
13:18:13
5.0 / 5
5503
تگهای خبر: شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است