شهردار منطقه 22 خبر داد:

صدور شناسنامه ایمنی برای ساختمان ها

صدور شناسنامه ایمنی برای ساختمان ها به گزارش فست تریپ شهردار منطقه 22 شهر تهران با اشاره به اینكه هنوز شناخت دقیقی از وضعیت ایمنی ساختمان های واقع در منطقه نداریم اظهار داشت: بدون شك باید برای تمام ساختمان های موجود شناسنامه ایمنی صادر شود؛ به شكلی كه تك تك برج ها، پاساژها و اماكن تجمع عمومی باید با همكاری مردم و هیات مدیره مجتمع ها مورد بررسی قرار گیرند.



علی نوذرپور در گفت وگو با ایسنا، در خصوص آمادگی منطقه 22 برای مقابله با بلایای طبیعی و رعایت سطح ایمنی در ساخت و سازهای منطقه 22 اظهار داشت: مبحث مدیریت بحران در تهران به واسطه قانون تشكیل سازمان مدیریت بحران كمی با سایر شهرهای كشور متفاوت است به این گونه كه مدیریت بحران در كلانشهر تهران به شهرداری واگذار شده، این در حالیست كه سایر شهرداری ها در مورد مدیریت بحران وظیفه قانونی ندارند.

وی اضافه كرد: در سایر شهرهای كشور سازمان مدیریت بحران وابسته به وزارت كشور است اما در تهران این وظیفه به خود شهرداری تهران واگذار شده است. بر مبنای بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها یكی از وظایف شهرداری ها اتخاذ تدابیر موثر و اقدامات لازم در مورد سیل و حریق است. بدین سان تمامی شهرداری ها در حوزه اتخاذ تدابیر لازم برای صید و حریق مسئولیت دارند اما برای سایر بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه تهران متمایز از سایر شهرداری ها وظایف قانونی دارند.

وی ادامه داد: در سایر شهرها شهرداری ها به عنوان سازمان های پشتیبان در هنگام بروز حادثه به دستگاه مدیریت بحران كمك می نماید اما در تهران شهرداری مسئولیت قانونی بر عهده دارد. به تبع مسئولیتی كه بر عهده شهرداری تهران است شهرداری های مناطق 22 گانه هم در برابر حادثه و بلایای طبیعی مسئولیت هایی را بر عهده دارند. در حقیقت شهرداران مناطق به عنوان جانشین شهردار تهران در منطقه خود مسئولیت ستاد بحران یا كمیته بحران را به عهده دارند. بر این اساس تشكیلاتی در مناطق شكل گرفته است تا در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی واكنش های مناسب اتخاذ شود.

شهردار منطقه 22 تصریح كرد: در مناطق 22 گانه تمهیداتی در نظر گرفته شده از جمله سوله هایی برای مدیریت بحران بوجود آمده و در ذیل تولید این سوله ها فعالیت ها و تدابیری اتخاذ شده است اما واقعیتی كه در منطقه 22 وجود دارد این است كه ما شناخت دقیقی از وضعیت ایمنی ساختمان های واقع در منطقه نداریم. بدون شك باید برای تمام ساختمان های موجود شناسنامه ایمنی صادر شود. به شكلی كه تك تك برج ها، پاساژها و اماكن تجمع عمومی باید با همكاری خود مردم و هیات مدیره مجتمع ها مورد بررسی قرار گیرند.

وی اضافه كرد: هم اكنون مشكلات ایمنی ساختمان ها به طور كامل احصا نشده و به تبع آن راهكار مناسبی هم برای مقابله با حوادث در آنها اندیشیده نشده است. بطور قطع باید این ساختمان ها ایمن سازی شوند و شناسنامه ایمنی آنها هم صادر شود. این موارد در دستوركار ما قرار گرفته است.

نوذرپور در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت آموزش به شهروندان در حوزه رخداد حوادث و بلایای طبیعی اشاره كرد و اضافه كرد: بطور قطع آموزش همگانی مردم از بحث های جدی قلمداد می گردد. باید در مدیریت بحران مردم آموزش های مستمر را فرابگیرند و باید همه یقین داشته باشند كه آموزش های مقطعی و لحظه ای برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی كافی نیست. همه گروه های اجتماعی شامل دانش آموزان، دانشجویان، اصناف و... آموزش های متناسب را فرابگیرند. بدین سان جامعه آمادگی لازم را پیدا می كند تا در هر لحظه با حوادث و بلایای طبیعی بتواند مقابله كند.

وی تصریح كرد: باید موضوعات آموزشی مورد تاكید قرار گیرد تا فردی كه در كلانشهر تهران زندگی می كند زندگی در زلزله را به مثابه زندگی عادی قلمداد كنند. شیوه ای از زندگی كه در كشورهای پیشرفته و یا كشورهایی كه در حوزه مدیریت بحران خوب عمل كرده اند همانند كشور ژاپن قابل مشاهده است. آموزش از الزامات مدیریت بحران است كه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

شهردار منطقه 22 بر ضرورت توجه به مبحث حمل و نقل، ناوگان و شبكه های ارتباطی در هنگام بروز حوادث و مدیریت بحران تصریح كرد و اضافه كرد: منطقه 22 با جمعیت 176 هزار نفری ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب ندارد و در حوزه اتوبوسرانی و تاكسیرانی امكانات حداقلی را در اختیار دارند. این در شرایطی است كه همین حوزه در آینده و در صورت بروز بحران می تواند مشكلات بسیاری را فراهم كند.

وی اضافه كرد: در حوزه شهرسازی با عنایت به بخشنامه جدید شهردار تهران به شدت مراقبت می كنیم كه از این پس در حوزه ساخت و سازها خارج از ضوابط طرح تفصیلی و مفاد پروانه صادر شده شاهد تخلف نباشیم. بطور قطع هر آنچه كه تا كنون روی داده است دیگر نمی توان در مورد آن كاری انجام داد. این بارگذاری ها درون سرزمین صورت گرفته است اما آنچه كه اهمیت دارد این است كه از این بعد از بروز تخلف جلوگیری كنیم. بطور قطع چنین روندی می تواند كمك نماید كه خطرپذیری كمتری در آینده متوجه ساكنین این منطقه باشد.

نوذرپور با اشاره به ضرورت رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها اضافه كرد: بحث ایمنی ساختمان ها چه در مقابل حریق و چه در مقابل سایر حوادث و بلایای طبیعی غیرمترقبه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. منطقه 22 به واسطه وجود فضاهای باز گسترده در مواقع بحران می تواند نقش فرامنطقه ای بر عهده داشته باشد. به شكلی كه برای كلانشهر تهران و حتی برای سایر سكونت گاه های پیرامون این شهر می تواند با استفاده از فضاهای باز گسترده خود نقش پراهمیتی را ایفا كند.

شهردار منطقه 22 در خاتمه تصریح كرد: در این منطقه می توان در فضاهای باز و پارك های موجود و بهره گیری از امكاناتی كه در اختیار منطقه است برای حوادث و بلایای طبیعی آمادگی مناسبی را بخصوص در حوزه مدیریت بحران تولید كرد. به شكلی كه منطقه 22 علاوه بر كمك به ساكنان خود برای سایر مناطق هم نقش پشتیبانی و كمك را ایفا كند.



 

1396/09/06
23:13:09
5.0 / 5
5441
تگهای خبر: شهرداری , ایمنی , ساخت و ساز
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است