زهرا نژاد بهرام؛

بنای تاریخی حرم سیده ملك خاتون در معرض تخریب است

بنای تاریخی حرم سیده ملك خاتون در معرض تخریب است فست تریپ: رئیس كمیته شهر سازی شورای شهر تهران اظهار داشت: بنای تاریخی حرم سیده ملك خاتون در معرض تخریب است.


به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران و رئیس كمیته شهرسازی شورا در ادامه بافت گردیهای خود، از منطقه ۱۵ شهر تهران با محوریت محلات اتابك و مینابی بازدید كرد.

نژاد بهرام در این بازدید از دو محله اتابك و مینابی دیدن كرد و آنها را الگوهای مناسبی برای نوسازی در شهر تهران دانست. وی افزود: شناسایی زمین های رهاشده كه امنیت را به خطر می انداخت از یك سو و ساخت و سازهای این دو محله از جانب دیگر این امیدواری را به وجود می آورد كه این نوسازی تا آخر سال ۹۸، قابل عرضه باشد.

نژاد بهرام اظهار داشت: بهداشت محیطی در محله ها مبحث دیگر مورد بحث است. بنا به شواهدی كه در این بازدید مشاهده شد، بهداشت محیطی بسیار پایین از معضلات مهم بود به طوریكه تجمع زباله، بوی بد و جوی های پر از لجن در شمار بالایی از محلات دیده می شود.

وی اظهار داشت: در اجرای الگوی نوسازی باید پروژه ارتقا بهداشت محیطی را هم در نظر داشته باشیم و شهردار منطقه در این زمینه نقش پررنگی را ایفا می كند.

رئیس كمیته شهرسازی به ثروتهای دو محله اتابك و مینابی اشاره و مبحث سرمایه گذاری و نشر آن به سایر محلات را مهم دانست و اظهار داشت: امامزاده سیده ملك خاتون یكی از آن ظرفیتهاییست كه خودش گرفتار چالش شده سقف گنبدی به عمق ۲۰ سانت ترك خورده و پوشش داخلی دیوارها ریخته است.

نژادبهرام، افزود: یك مركزی با این همه سرمایه می تواند كمبود سرانه فضاهای سبز را تامین كند خودش گرفتار چالش شده.

نژادبهرام به پهنه های محله ها اشاره نمود و اظهار داشت: می بایست بررسی هایی برای تغییر پهنه صورت بگیرد؛ ما نمی توانیم متوقف بشیم كه چند پلاك تعیین تكلیف شوند. اگر زمانبر شد باید راهكار دیگر عرضه دهیم.

وی تصریح كرد كه برای اجرای پروژه نمی توان محل و ساكنینش را گرفتار چالش كرد.

نژادبهرام مناسب سازی فضای زیست شهری را پروژه محرك توسعه دانست ضمن این كه آگاهی رسانی به مردم را در مورد پیشبرد پروژه های خاص امری ضروری دانست.

عضو هیات رئیسه شورای شهر همینطور به تكلیف پاركینگهای در حال ساخت اشاره نمود و اظهار داشت: باید زمان آخر پروژه مشخص شده تا مردم در جریان زحماتی كه برای محلاتشان كشیده می شود، قرار بگیرند.

بحث امنیت محله مبحث دیگری بود كه نژادبهرام بیان كرد و اظهار داشت: "امنیت "بسیار مهم می باشد و در این محلات فقط با استقرار نیروی پلیس مهیا می شود؛ باید بررسی كنید و در صحبت با مسئولین ذی ربط ببینید گره كجاست كه تاكنون این اتفاق رخ نداده؟

نژادبهرام همینطور به مشكل دو گود مرتفع شده در محلات منطقه ۱۵ اشاره نمود و اظهار داشت: گودهای دیگری هم هست كه تعیین تكلیف نشدند و البته كلیه گودهای محدوده منطقه باید شناسنامه دار شده و همینطور میزان امنیتش ارزیابی شود.

بازدید از مركز محله اتابك و مركز محله گودرزی كه الان در حال ساخت هستند، بازدید از محله خوب بخت و برخی پروژه های در حال ساخت با همكاری سازمان نوسازی و شهرداری منطقه، بازدید از پاركینگ ۷ طبقه(۴۴۰ واحد) در حال ساخت مجاور امامزاده سیده ملك خاتون، بازدید از امامزاده سیده ملك خاتون از نوادگان امام موسی بن جعفر است از دیگر اماكنی بودند كه مورد بازدید نژادبهرام قرار گرفت.
نشست با شورایاران محله مینابی در محل شورایاری و ادامه جلسه با شهردار منطقه، رئیس سازمان نوسازی و كارشناسان شهری در همان محل هم صورت گرفت.



منبع:

1398/06/21
20:33:28
5.0 / 5
5926
تگهای خبر: پاركینگ , ساخت و ساز , شهرداری , شهرسازی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است