تاكید وزیركشور بر بهره گیری از همه روش ها برای اجرای طرح كاهش صدمه های اجتماعی

تاكید وزیركشور بر بهره گیری از همه روش ها برای اجرای طرح كاهش صدمه های اجتماعی به گزارش فست تریپ وزیر كشور بر بهره گیری از همه روش ها و ظرفیت های موجود در كشور برای اجرای طرح جامع كاهش صدمه های اجتماعی تاكید نمود.



به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا عبدالرضا رحمانی فضلی در یكصد و بیست و یكمین نشست شورای اجتماعی كشور، بعد از عرضه گزارشی از طرح جامع كاهش صدمه های اجتماعی، ضمن تاكید بر لزوم و اهمیت برنامه ریزی و اقدام در جهت كاهش صدمه های اجتماعی اظهار داشت: قبل از این دستگاه های مختلف طرح هایی را در جهت كاهش یا جلوگیری از صدمه های اجتماعی اجرا می كردند و اقداماتی انجام می دادند اما این طرح در جهت یكپارچه سازی و پیشگیری از موازی كاری و تكرار تدوین شده است تا ضمن صرفه جویی در هزینه ها مسیری كه همه دستگاه ها طی می كنند به نتیجه مشخص برسد.

وزیر كشور در ادامه با تاكید بر اینكه از تجربیات همه دستگاه ها در اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده می شود، اظهاركرد: همه دستگاه های مرتبط باید همگرایی و هم افزایی لازم را در راه اجرا داشته باشند. مسئولان اجرای طرح هم ضمن نظارت، ارزیابی مداوم و دریافت بازخوردها، پروژه را كنترل و اجرای مستمر و دقیق آنرا نهادینه كنند.

وزیر كشور تصریح كرد: با این طرح همه مشكلات حل نمی گردد اما در خروجی این طرح می تواند معضلات و مسائل مختلفی ریشه یابی و به دستگاه های مرتبط برای اقدام عرضه شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت اولویت بندی موضوعات مهم اظهار داشت: به علت امكانات كم و زمان محدود باید اولویت بندی از لحاظ سنی، جنسی، شغلی و موضوعی داشته باشیم. با این وجود هزینه اجرای این طرح از بودجه داخلی دستگاه های مجری طرح پرداخت خواهد شد.

رحمانی فضلی همینطور به ضرورت تهیه بانك اطلاعاتی قوی اشاره نمود و اظهار داشت: این بانك اطلاعاتی بایستی زمینه قدرت دسترسی و پردازش و تحلیل داشته باشد تا بتوان گزارش ها و تحلیل های مورد نظر را استخراج كرد.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: باید با اجتماعی كردن مسائل اجتماعی آنرا به دغدغه، نیاز و خواست مردم تبدیل نماییم تا منجر به مشاركت عمومی مردم در جهت حل این مسائل شود همینطور سهولت دسترسی برای مردم بسیار مهم می باشد تا به راحتی بتوانند از خدمات این طرح بهره مند شوند.

وزیر كشور به اهمیت آگاهی بخشی اشاره نمود و اظهار داشت: باید در زمینه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آموزش عمومی قوی تر عمل شود.

رحمانی فضلی همینطور به بهره گیری از همه روش ها، شیوه ها و ظرفیت های موجود در كشور برای اجرای طرح جامع كاهش صدمه های اجتماعی اشاره و خاطرنشان كرد: باید همه ظرفیت های دینی، فرهنگی، مذهبی، سازمان های مردم نهاد و نهادهای عمومی پای كار بیایند تا این طرح به خوبی اجرا شود و به نتیجه برسد. اگر این مورد را صرفاً دولتی تلقی نماییم بطور قطع نمی تواند جامع و فراگیر عملیاتی شود.

وی افزود: گروه های مرجع مانند علما، مراجع، مساجد، اساتید دانشگاه، بازیگران و هنرمندان در این راه می توانند كمك كننده باشند و باید از همه كسانی كه می توانند این مورد را به مبحث اجتماعی تبدیل كنند، بهره برد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، رحمانی فضلی در انتها ضمن اشاره به علاقه مردم به حضور در مراسم مذهبی و اشاره به بركات روزهایی خاص چون روز عرفه تصریح كرد: تمام مناسك دینی و اعمال مذهبی می توانند روزنه هایی در راه افزایش سلامت روانی جامعه باشند.




1398/05/21
15:57:40
5.0 / 5
5051
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دستگاه
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است