یونسكو

شیراز شهر یادگیرنده شد

شیراز شهر یادگیرنده شد به گزارش فست تریپ با حضور دبیر كل كمیسیون ملی یونسكو در ایران و وزیر علوم، گواهی پیوستن شیراز به شبكه شهرهای یادگیرنده یونسكو تقدیم شهردار شیراز شد.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، شیراز در كنار شهرهای بهبهان، كاشان، مشهد، اراك و شهر جدید هشتگرد جزو شهرهایی است كه از جانب یونسكو به شبكه شهرهای یاد گیرنده در جهان پیوست.
حجت الله ایوبی دبیركل كمیسیون ملی یونسكو - ایران در مراسم اهدای گواهی پیوستن شهرها به شبكه شهرهای یادگیرنده یونسكو به شهرداران شهرهای بهبهان، كاشان، یزد، مشهد، اراك، شیراز و شهر جدید هشتگرد با تقدیر از كسانی كه در راه ثبت شهرهای یادگیرنده تلاش كردند، اظهار نمود: امروز سه شهر دیگر به مجموعه شهر یادگیرنده اضافه می شود و هفت شهر از ایران در مجموع در جمع شهرهای یادگیرنده یونسكو قرار گرفت.
وی خاطرنشان كرد: امروز 3.5 میلیارد شهروند در دنیا وجود دارد كه در آینده این رقم به ۵ میلیارد تن می رسد.
دبیركل كمیسیون ملی یونسكو-ایران عنوان كرد: برای حل چالش های شهری، جایگاه شهرداری ها از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ در گذشته اگر شهرداری ها متولی زندگی شهری بودند حالا متولی جان و روح و جسم مردم هستند. شهرهای ایران به شهرهای اجتماعی و فرهنگ شهر تبدیل می شوند و این مهم برای تعالی روح فرهنگ و آموزش امری ضروری می باشد.
ایوبی با اشاره به اینكه یكی از كاربردهای علم برای مقابله با چالش هاست، عنوان كرد: در تعالیم اسلامی برای كسب علم سفارش شده و علم به منظور زندگی و منفعت جامعه است.
دبیركل كمیسیون ملی یونسكو - ایران با اشاره به اثرگذاری فرهنگ در جمع معضلات شهری اضافه كرد: امروز خیلی از مشكلات شهری همچون جمع آوری پسماندها و زباله ها، با فرهنگ سازی و استفاده از علم قابل حل است.
وی تصریح كرد: در شش سال قبل چهار شهر ایران بعنوان شهرهای یادگیرنده ثبت شدند. بهبهان، كاشان، اراك، شیراز شهرهایی هستند كه پیشتر بعنوان شهر یادگیرنده به ثبت رسیدند.
ایوبی اظهار داشت: سال قبل اهتمام ویژه ای شد و در كمیسیون ملی یونسكو- ایران پرونده های گوناگونی را پیگیری كردیم و در یك سال شهرهای مشهد، یزد و شهر جدید هشتگرد را به كاروان شهرهای یادگیرنده اضافه كردیم.
وی با تقدیر از شهرداران و شورای شهر و كارشناسان همراه در ثبت شهرها در جمع شهرهای یادگیرنده عنوان كرد: ما در كمیسیون ملی برای گرفتن امتیازات و كرسی ها و نام و نشان ها بسیار تلاش می نماییم و نباید تصور كرد با گرفتن این برندها كار تمام شده چونكه این آغاز راه است، كار اصلی ما شروع شده و شهر یادگیرنده آغاز یك كار است؛ ما در ایران باید برفراز شهرهای یادگیرنده باشیم.
دبیركل كمیسیون ملی یونسكو-ایران تصریح كرد: خوشبختانه به تازگی آنچه در یونسكو از آموزش فراگیر و شهرهای یادگیرنده می شنویم امكان دارد برای غرب حرف جدیدی باشد اما برای جهان اسلام حرف جدیدی نیست و آموزه های دینی و فرموده های پیامبر اكرم (ص) در خصوص اینكه علم باید به منظور زندگی باشد و منفعت داشته باشد و تاكیدات ائمه اطهار (ع) برای ما مسلمانان و شیعیان سخنان دیرآشنایی است.
ایوبی عنوان كرد: خوشبختیم بازگشت به آموزه های دینی را امروز در پیام های سازمان های جهانی مانند یونسكو هم می بینیم. بعنوان پایگاه اصلی جهان اسلام باید تلاش نماییم آموزه های پیامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار(ع) را به اجرا بگذریم.


 

1398/05/19
21:56:03
5.0 / 5
4974
تگهای خبر: شهر یادگیرنده , شهرداری , شهروند , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است