خط ۶ مترو در موزه فرش

خط ۶ مترو در موزه فرش به گزارش فست تریپ مدیركل میراث فرهنگی استان تهران اعلام نمود: به علت ضرورت احداث ورودی خط شش متروی تهران در معبر موزه فرش، طرحی مناسب با این محوطه تاریخی برای این نقطه، به تائید اداره كل میراث فرهنگی تهران رسید.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، در جلسه مشترك مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با مسئولان اجرایی خط شش متروی تهران، علاوه بر مخالفت رجبعلی خسروآبادی، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با احداث ورودی مترو در معبر موزه فرش طرح های متعددی برای احداث هواكش توسط مدیر اجرایی خط شش متروی تهران، در این جلسه، یكی از طرح ها به تایید اداره كل میراث فرهنگی تهران رسید.
او اظهار داشت: با عنایت به ضرورت احداث هواكش جلوی در ورودی موزه فرش در محل تقاطع خیابان های كارگر و فاطمی و عدم امكان انتقال آن به نقطه ای دیگر، یكی از طرح های عرضه شده مورد تایید اداره كل میراث استان تهران قرار گرفت.
وی اظهار نمود: هواكش قطعه میانی خط شش متروی تهران با اِلمان های نمای موزه فرش همسان سازی شده و مزایایی مانند تابلوی معرفی موزه فرش ایران، تابلویی برای اعلام برنامه های موزه فرش ایران است، از جانب دیگر چون با اِلمان های موزه از نظر طراحی مناسب سازی شده است، سبب معرفی بیشتر معماری موزه و جذب گردشگر می گردد.
به گزارش روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، خسروآبادی اضافه كرد: بعد از نهایی شدن طرح هواكش خط ۶ مترو احداث آن با نظارت كارشناسان این اداره كل انجام می گردد.
عبور تونل مترو از زیر بناهای تاریخی و حتی تولید معابر ورودی به مترو، در كنار بناهای تاریخی برای اولین بار نیست كه رخ می دهد، پیش از این نیز، این اتفاق در كنار ورودی بنای تاریخی مانند تئاتر شهر و میدان حسن آباد موج مخالفت ها و اعتراض های زیادی را با خود به همراه داشت و در نتیجه طرح های امروزی در كنار این دو بنای تاریخی احداث شدند.
از سوی دیگر دبیرستان فیروزبهرام، موزه استاد صنعتی، موزه ملی ایران، قبرستان ابن بابویه، چشمه علی، چهارراه مولوی، بهارستان، میدان مشق كه خط متروی توپخانه به حسن آباد از زیر همه این محوطه تاریخی عبور می كند و حتی خط متروی چهارباغ عباسی در اصفهان نمونه بناهای تاریخی هستند كه قربانی توسعه شدند و مترو هر روز و هر چند دقیقه یك بار از زیر آن ها گذر می كند.


 

1396/08/30
20:09:52
5.0 / 5
5569
تگهای خبر: مترو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است