چند درصد تاكسی های كشور دوگانه سوزند؟

چند درصد تاكسی های كشور دوگانه سوزند؟ به گزارش فست تریپ مدیرعامل اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور با اشاره به اینكه بیشتر از ۹۵درصد تاكسی های كشور دو گانه سوز هستند اظهار داشت: هم اكنون كمتر از ۵ درصد تاكسی ها یعنی حدود ۱۰ هزار تاكسی گاز سوز نیستند كه آنها هم فرسوده اند و در صورت نوسازی از سوی كارخانه دوگانه سوز می شوند.



مرتضی ضامنی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه استفاده از سوخت سی ان جی در كشور ما یك راهبرد است چونكه منابع زیادی در حوزه سوخت سی ان جی در كشور وجود دارد، اظهار داشت: امكان دارد علت اینكه كشورهای دیگر از سوخت CNG استفاده نمی كنند، كمبود منابع لازم در این زمینه باشد.

وی افزود: بخش CNG كشور مجموعه ای است كه رسالت افزایش مصرف سوخت سی ان جی در كشور را نسبت به سوخت های مایع دارد تا بدین وسیله تعداد ناوگان دوگانه سوز افزایش یابد. همینطور هم اكنون در حوزه تاكسیرانی بیشتر از ۹۵ درصد از ناوگان یا به عبارت دیگر حدود ۳۰۴ هزار دستگاه تاكسی تماماً دوگانه سوز هستند و بیشتر این تاكسی ها در خود كارخانه دوگانه سوز شده اند و اساساً استانداردهای لازم را از سازمان استاندارد كسب كرده اند اما اگر دوگانه سوز شدن در چارچوبی غیر از چارچوب مورد تایید استاندارد باشد، این مورد خطر ساز خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور افزود: در ناوگان حمل و نقل عمومی دوگانه سوز، احتمال دارد بعضی از مخازن طول عمرشان تمام و یا به واسطه صدمه دیدگی نیازمند تعویض باشند، ازاین رو عرضه تسهیلات بانكی به این خودروها می تواند اقدام خوبی جهت افزایش سطح ایمنی و استاندارد خودروهای دوگانه سوز باشد. از طرفی رانندگان هم می توانند مخازن معیوب خودروهای خویش را با این وام، تعویض كنند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا ترویج استفاده از خودروهای دوگانه سوز با عنایت به اینكه شیوه جانمایی گاز در صندوق عقب خودرو در دنیا به شكلی منسوخ شده اقدام مناسبی است یا خیر و اینكه امكان دارد در تصادفات و سوخت گیری با حضور مسافر، خطراتی جان آنها را تهدید كند؟ اضافه كرد: به دلیل وجود منابع بسیار در كشور و تفاوت قیمتی كه CNGها با سوخت مایع دارند، استفاده از این سوخت در كشور اقدام مناسبی است. اما اینكه برخی اشخاص در سوخت گیری ایمنی را رعایت نمی كنند و امنیت مسافر را در نظر نمی گیرند و همینطور با مسافر در جایگاه برای سوخت گیری حاضر می شوند همچون اقداماتی است كه نیاز به اصلاح دارد.

ضامنی خاطرنشان كرد: در جلساتی كه با نمایندگان CNG در كشور داشتیم مقرر شد كه این مراكز سوخت گیری مجهز به دوربین هایی شوند تا سطح امنیت را بالا ببرند. از طرفی بایستی از تكنولوژی های روز و علم روز در جانمایی مخازن استفاده نماییم. هم اكنون كمتر از ۵ درصد تاكسی ها یعنی حدود ۱۰ هزار تاكسی گاز سوز نیستند كه آنها هم فرسوده اند و در صورت نوسازی از سوی كارخانه دوگانه سوز می شوند. ازاین رو باید به سمت استانداردسازی حركت كرده و این هم از مواردی است كه وزارت صنعت بایستی به آن توجه كند.




1398/01/30
13:44:37
5.0 / 5
5351
تگهای خبر: ایمنی , تاكسی , حمل و نقل عمومی , خودرو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است