تدوین بودجه ۹۸ شهرداری برمبنای برنامه سوم توسعه شهر تهران

تدوین بودجه ۹۸ شهرداری برمبنای برنامه سوم توسعه شهر تهران فست تریپ: معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با تاكید بر لزوم كاهش هزینه های غیرضروری در شهرداری، اظهار داشت: بودجه سال آینده شهرداری برمبنای برنامه سوم توسعه شهر تهران تدوین میگردد.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، سكینه اشرفی با حضور در دفتر مدیركل برنامه و بودجه و شركت در جلسه بررسی و تدوین بودجه سال آینده معاونت های تخصصی، سازمان ها و شركت های شهرداری اظهار نمود: در لایحه پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران كه الان در شورای اسلامی شهر تهران در حال بررسی است، بیشتر از ۱۵۰ قانون و مقررات مربوط به نقش و وظیفه دستگاه ههای اجرایی در حوزه خدمات شهری و ارتباط آنها با مدیریت شهری، احصاء و مورد تاكید قرار گرفته است.

وی با تاكید بر اینكه بودجه سال آینده شهرداری برمبنای برنامه سوم شهر تهران تدوین می شود، افزود: شهرداری به تنهایی نمی تواند بار هزینه خدمات شهری را در پایتخت به دوش بكشد و همین نكته سبب شده تا در برنامه سوم توسعه شهر تهران و به تبع آن، در بودجه های سنواتی سال های آتی، سوژه مطالبه گری از دستگاه های اجرایی و ضرورت پرداخت هزینه حضور آنها در پایتخت، مدنظر شهرداری تهران قرار بگیرد.

اشرفی، افزود: دستگاه های اجرایی كه مطابق قانون درباب نمایش این خدمات به شهروندان دارای مسئولیت هستند یا اینكه به واسطه حضور در پایتخت، هزینه هایی به شهر تحمیل می كنند، باید مسئولیت خودرا قبول كرده و هزینه های این خدمات را به شهرداری بپردازند؛ در همین راستا، همانطور كه در برنامه سوم هم تاكید گردیده است، ارتباط و تعامل با نهادهای مختلف در دستور كار مدیران شهری قرار می گیرد.

معاون شهردار تهران در ادامه خواهان فهم مشترك همه مدیران شهری از مضایق بودجه ای شد و تصریح كرد: همه باید كمك كنند تا وضعیت مالی شهرداری را به سمت كاهش هزینه های غیر ضرور پیش ببریم تا بتوانیم ارائه خدمات مطلوبتر به شهر و شهروندان را افزایش می دهیم.

معاون شهردارتهران افزود: چنانچه منابع مالی وجود نداشته باشد، تخصیص بودجه هم با دشواری امكان پذیر میگردد و این مساله در وهله اول سازمان شهرداری و سپس خدمات رسانی به مردم را با اختلال روبرو می كند، بدین سبب مجموعه مدیریت شهری باید با عنایت به مضایق بودجه ای به یك فهم مشترك برسد و آن را در انجام ماموریت های خود و تكالیف مربوطه مد نظر قرار دهند.

ذكر این نكته لازم است كه در ابتدای این نشست ابوالفضل مرادی، مدیركل برنامه و بودجه شهرداری تهران، گزارشی از روند تشكیل جلسات بررسی بودجه سال ۹۸ معاونت های تخصصی، سازمان ها و شركت های شهرداری تهران نمایش و اعلام نمود كه جلسات تدوین بودجه از چهارشنبه گذشته شروع شده و سپس تدوین بودجه این بخش، روند تدوین و بررسی بودجه مناطق آغاز خواهد شد.



1397/10/18
14:37:02
5.0 / 5
5144
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , شهرداری , شهروند
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است