از كشف تاریخ تهران در مغازه اسباب فروشی تا معتادان یخ زده شوش

از كشف تاریخ تهران در مغازه اسباب فروشی تا معتادان یخ زده شوش به گزارش فست تریپ احمد مسجد جامعی و تیم تهرانگردی امروز به همراه شهردار منطقه 12 از بخش های مختلف این منطقه بازدید نمودند.



به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، احمد مسجد جامعی بامداد امروز در نخستین تهرانگردی دی ماهی خود با حضور در منطقه 12 از نخستین گرمخانه ویژه زنان در منطقه 12 بازدید كرد و با حضور در جمع زنان معتاد وكارتن خواب اظهار داشت: در دهه 80 رئیس دولت اصلاحات در ابتدای جلسه هئیت دولت از تماس یكی از مراجع تقلید قم با وی اطلاع داد و اظهار داشت: روز گذشته یكی از مراجع با من تماس داشتند واز مرگ كارتن خوابها به علت سرما در تهران گلایه و عنوان كردند كه حفظ حرمت انسانها واجب است و دولت باید فكری به حال این افراد بكند.

مسجد جامعی با بیان این كه بعد از آن دولت با كمك شهرداری چادرهایی برای اسكان موقت كارتن خواب ها تولید گرد اظهار داشت: البته مقاومت های هم صورت گرفت و بعضی از چادرها آتش زده شد، پس از آن قرار شد سوله هایی ساخته شود تا افراد بی خانمان و كارتن خواب در آنجا مستقر شوند، اما باز هم مقاومت شد و گفتند این سوله ها بهتر است كاربری ورزشی داشته باشند و بماند اما نه محلی برای ورزش شد و نه محلی برای اسكان و به انباری تبدیل شدند.

وی با بیان این كه شهرداری منطقه 12 با كمك سازمان خدمات اجتماعی كار قشنگی در منطقه 12 انجام داده است اظهار داشت: یك تالار متعلق به شهرداری كه رجوع كننده هم داشت تبدیل به گرمخانه زنان كرده است و این اتفاق خوبی است چون كه متاسفانه تعداد زنان معتاد در این منطقه روبه افزایش بود واین افراد سرپناهی هم نداشتند كه باید فكری به حال آنها می شد.

این عضو شورا ی شهر در ادامه با اشاره به اینكه خیلی از افراد بی خانمان گلایه داشتند كه باید ساعت 7 بامداد این گرمخانه را ترك كنند، اظهار داشت: با این وجود رایزنی شده كه در ایام سرد این گرمخانه به صورت 24 ساعته میزبان افراد بی خانمان باشد.

در ادامه مسجد جامعی از بوستان خیابان انبار گندم در حوالی میدان شوش بازدید كرد و در این محله با اینكه یك گرمخانه ویژه بی خانمان مرد وجود داشت اما خیلی از این افراد در محوطه پارك مستقر بودند كه مسجد جامعی با آنها گفت و گو كرد و خیلی از افراد بی خانمان از وضعیت نامناسب رسیدگی به آنها و همینطور برخورد نامناسب گلایه كردند.

مسجد جامعی در واكنش به این اعتراضات با اشاره به اینكه متاسفانه این افراد لباس هایشان خیس بوده و حتی برخی ها لباس هایشان یخ زده بود، اظهار داشت: بلافاصله با مسئولان گرمخانه صبحت كردیم، هرچند آنها هم معتقدند به علت آنكه استعمال مواد مخدر در داخل گرمخانه ممنوع می باشد، این افراد در بارندگی روز گذشته حاضر نشدند كه به داخل گرمخانه بیایند و بنابراین لباسهایشان خیس شده بود و بامداد زود هم به علت استعمال مواد مخدر با همان لباس ها از گرمخانه خارج شدند. هرچند كه این توضیحات هم با اعتراضات این افراد بی خانمان مواجه گردید.

مسجد جامعی با بیان این كه ظرفیت گرمخانه جهت استفاده افراد بی خانمان ومعتاد است، اظهار داشت: این امكانات برای این افراد است و اگر آنها از این ظرفیت استفاده نكند چه كسی بكند؟ و باید تهمیداتی اندیشه شود كه افراد بی خانمان با اجبار متولیان گرمخانه را ترك نكند و در طول روز هم امكان برگشت آنها وجود داشته باشد.

مسجد جامعی با اشاره به اینكه وقتی از معتادان و افراد بی خانمانی كه در پارك از سرما می لرزیدند خواستم كه همراه من به گرمخانه بیاید، نیامدند چون كه معتقد بودند اعتراض آنها سبب بروز مشكلاتی می شوند، اظهار داشت: این امكانات از جانب شهردای برای این افراد درنظر گرفته شده است و باید آنها بتواند از آن استفاده كنند. همینطور در مورد گرمخانه ویژه مردان در پارك انبار گندم هم تذكراتی در مورد وضعیت بهداشتی و نشت آب حمام به فضای سبز اخطار دادیم.

وی اضافه كرد: همینطور زنان بی خانمان و كارتن خواب گرمخانه درخواست كتاب داشتند كه برهمین اساس اداره ارشاد تهران قول داد كه 2000 جلد كتاب شامل رمان و... را برای تجهیز كتاب گرمخانه ویژه زنان اهدا كند.

در ادامه مسجد جامعی به سایت كاوش دیرینه شناسی در بازار حضرتی مولوی رفت و در جریان آخرین جستجوهای باستان شناسان در این سایت میراثی قرار گرفت و اظهار داشت: مالك این مغازه آقای صفایی است از اسباب بازی فروشان قدیمی تهران است كه در حین كف سازی چند قطعه استخوان پیدا می كند كه بلافاصله مبحث را به پلیس و دادسرا اعلام می كند اما در بررسی ها مشخص می گردد كه این استخوان ها و اشیای سفالی كه پیدا شده است متعلق به زمان قاجار است.

وی اضافه كرد: با اینكه مالك همكاری های زیادی با باستان شناسان دارد اما مورد بی مهری سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته و مالك می گوید: وقتی به اداره میراث رجوع و اعتراض كرده چرا مغازه اش تعیین تلكیف نمی گردد، در كمال ناباروی گفته اند شن بیاور و كف مغازت را پر كن در حالیكه این كشیفات نشان دهنده تمدن تهران است.

وی با بیان این كه اتفاقات بسیار خوبی می تواند با این كشف دیرینه شناسی رخ دهد اظهار داشت: همگان تصور می كردند كه تاریخ تهران هفت هزار ساله است اما با كشفیات به دست آمده تاریخ تهران به هشت سال پیش می رسد، حال آنها چطور امكان دارد بگوید این آثار را با شن دفن كنید.

مسجد جامعی با بیان این كه بررسی ها نشان داده است كه امكان دارد قسمتی از برج یا دیوار دژ تهران در این مغازه باشد، اظهار داشت: این دیواری كه در كف مغازه پیدا شده است شاید تكه ای از دروازه عبدالعظیم حسنی باشد كه نخستین باروی تهران بود. هرچند كه باستان شناسان معتقدند كه سفال های كشف شده متعلق به دوره تیموری یا سلجوقی است، اما همچنان باید كاوش صورت گیرد.

مسجد جامعی با بیان این كه در دنیا امروز با پدیده تولید سایت موزه های محلی مواجه هستیم اظهار داشت: مالك پینشهاد داده كه این فضا را با نصب شیشه های ضخیم حفظ كند و بتواند بر روی آن به كسب وكار خود بپردازد كه پینشهاد خوبی است و البته باید بررسی های لازم صورت گیرد هرچند كه این مدل موزه های محلی در دنیا معمول است.

در ادامه تهرانگردان به كلیسای تادئوس رفت و ضمن تبریك سال نو میلادی اظهار داشت: این كلیسا از قدیمی ترین مراكز آیینی تهران است چون كه شیشه برهای ارمنی كه برای تزیین كاخهای قاجاری به ایران آمده بودن این كلیسا را ساختند، نكته مهم این است كه در آن سمت بازار حضرتی مقبره امامزاده اسماعیل قرار دارد و در این سمت كلیسای ارمنی و در سوی دیگر كنیسه وجود دارد كه نشان داده است در تهران همه ادیان كنار یكدیگر جمع بودند و این اتفاقی خوبی است.

وی با بیان این كه این كلیسای ارزش میراثی بسیاری زیادی دارد ومحل دفن بسیای از شخصیت های اثرگذار مسیحی كه در داخل ایران بودند هست، اظهار داشت: سفیر انگلیس، طبیب قاجار، نخستین تشكیل دهنده نیروی دریایی و خیلی از افراد دیگر در این كلیسا دفن شده اند هرچند كه مالكان در مورد وضعیت امنیتی این محل درخواست های داشتند و قرار شد شهرداری منطقه 12 فكری به حال آنها كنند.

ادامه دارد


1397/10/14
15:29:37
5.0 / 5
4911
تگهای خبر: امداد , تولید , خدمات , شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است