سخنگوی شورای شهر تهران تشریح كرد؛

تهیه دستورالعمل اجرایی بودجه معاونت ها و سازمان ها

تهیه دستورالعمل اجرایی بودجه معاونت ها و سازمان ها فست تریپ: سخنگوی شورای شهر تهران جزئیات جلسه امروز (سه شنبه) صحن شورای شهر را تشریح نمود.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، علی اعطاء، سخنگوی شورای شهر تهران امروز در حاشیه جلسه علنی شورای پنجم و در جمع خبرنگاران اظهار نمود: در این نشست یك فوریت طرح دستورالعمل اجرایی بند الف تبصره ۲۶ مصوب بودجه ۹۷ تصویب گردید. ما در بودجه سال ۹۷ كه شورا تصویب كرده مقرر كرده بودیم ۳.۵ درصد از اعتبارات تملك دارایی سرمایه ای معاونت ها، موسسات و سازمان ها و شركت های تابعه در حوزه وظایف خودشان در زمینه فرهنگی، اجتماعی و هنری مطرح شود اما برای این مصرف دستورالعمل اجرایی وجود نداشت.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: شهرداری باید تا اردیبهشت ماه دستورالعمل اجرایی را نمایش می داد اما این اقدام را انجام نداده بود. در جلسه امروز مقرر شد كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا این كار را انجام دهد. یك فوریت این طرح امروز به تصویب رسید و مقرر است این دستورالعمل سپس آماده سازی به صحن بیاید و بررسی شود.

وی با اشاره به اینكه سوژه دوم كه در جلسه شورا عنوان شد و بحث مهمی هم بود لایحه شناسنامه تك باغات و اراضی مشجر بود. هم اكنون پرونده های اراضی به صورت موردی به شورا می آیند تا شورا تشخیص دهد باغ هستند یا خیر. برای مطالعه و بررسی تعداد بیشتری از اراضی مقرر شد لایحه باغات و اراضی مشجر اجرایی شود. كلیت این لایحه این است كه شهرداری از راه یك مطالعه مفصل و گسترده اراضی مشجر شهر را شناسایی كند و آن دسته از اراضی را كه سند آنها باغ است یا رای كمیسیون ماده ۱۲ در خصوص باغ بودن، دارند بررسی كند و به صورت یكجا به شورا عرضه نماید. این لایحه بعداً می تواند به طرح تفصیلی اضافه شود. الان در طرح تفصیلی این امكان نیست كه ما به صورت كلی نوعیت زمین را ببینیم كه باغ هست یا نیست. با لایحه جدید این امكان فراهم میگردد كه این كار به صورت یكپارچه صورت گیرد و در نهایت به صحن شورا بیاید و سپس تصویب در طرح تفصیلی قرار گیرد.

اعطاء در ادامه عنوان كرد: البته نظرات مختلفی درباب لایحه یاد شده وجود داشت. این لایحه مربوط به هشت ماه قبل است و به تفصیل در دو كمیسیون بحث شده و مشاور درباب آن توضیح داده است. این لایحه در نهایت امروز به صحن آمد و با تغییراتی به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال كه علت اختلاف ها چه بود اظهار داشت: اراضی مشجر در این لایحه نیامده بود اما برخی این نظر را داشتند كه امكان دارد زمینی مشجر نباشد اما در سند آن آمده باشد كه باغ است یا رای كمیسیون ماده ۱۲ را داشته باشد. اختلاف این بود كه اگر لایحه صرفاً به اراضی مشجر بپردازد مسائل شورا را حل نمی كند و باید آن دسته از زمین هایی كه به وسیله سند یا رای كمیسیون ماده ۱۲ كه باغ هستند هم به این مصوبه اضافه شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباب لایحه برنامه سوم توسعه شهری اظهار داشت: آنچه بعنوان لایحه برنامه سوم به شورا نمایش شد اشكالاتی داشت و بنا بر این بنا شد معاونت برنامه ریزی شهرداری و كمیسیون های در رابطه با شورا كارگروه هایی تشكیل داده و متن را بازآرایی كنند. طی یك ماه اخیر بازآرایی صورت گرفته و الان متن ارسالی معاونت برنامه ریزی شهرداری را در دست داریم و بزودی آنرا در صحن بررسی می نماییم و سپس آن به بررسی بودجه خواهیم رفت.

سخنگوی شورای شهر تهران درباب طرح گردنگیر شهرداری تهران به ادغام و كاهش حوزه های معاونت از ۹ سطح به ۶ سطح سازمان و حذف پست های مشاور، جانشین و قائم مقام در كلیه واحدهای ستادی، مناطق، سازمان ها و شركت های تابعه كه در دستور جلسه امروز قرار داشت، اظهار داشت: اگر جلسه امروز تمدید شده بود این طرح دستور بعدی ما بود. این طرح شامل دو بخش است كه شامل كوچك سازی ساختار و كاهش معاونت ها از ۹ به ۶ سطح است و در بند دوم آن برخی از پست های قائم مقام و مشاور حذف می شوند. این طرح در جلسه بعدی مطرح میگردد و درباب آن تصمیم گیری میگردد.

1397/09/27
15:25:25
5.0 / 5
4277
تگهای خبر: شهرداری , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است