مسجدجامعی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح كرد

شهرداری برای حفظ باغات و درختان بسته تشویقی در نظر بگیرد

شهرداری برای حفظ باغات و درختان بسته تشویقی در نظر بگیرد به گزارش فست تریپ عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: شهرداری موظف است برای افرادی كه باغات و درختان را در محیط شهر و در املاك خود حفظ می كنند، بسته تشویقی درنظر بگیرد.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، احمد مسجدجامعی در جلسه علنی ۱۳ آذر شورای اسلامی شهر تهران و در بررسی تبصره الحاقی لایحه اصلاحیه دریافت عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران، با بیان این مطلب اضافه كرد: ما همه سیاست هایمان سلبی و به قول خودمان بازدارنده است؛ یعنی می گوییم اگر كسی درختی را قطع كرد چگونه با او برخورد نماییم، اما نمی گوییم اگر كسی بوستانی را تولید كرد چگونه از او حمایت نماییم.
وی با اشاره به اینكه فردی آمده بود و زمینی را كه خریده بود به باغ تبدیل كرد و بعد دیگران برای آنجا مجوز ساخت و ساز گرفتند، خاطرنشان كرد: آقای مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری پیگیری كردند و به سختی و زحمت توانستند آن باغ را حفظ كنند.
مسجدجامعی اضافه كرد: حالا ما پینشهاد می دهیم یك بسته ای تولید شود به نام سیاست های تشویقی شهرداری برای كسانی كه باغ و درختان را حفظ می كنند؛ مثلاً در كنار بوستان ایرانی ونك، یك باغ برای خاندان مستوفی است كه قبلاً با قنات هایی كه جاری بود آبیاری می شد؛ الان شبكه قنات های تهران كه همچون به علت خطوط مترو قطع شده است، نگهداری این باغ جهت استفاده همه شهر و شهروندان از فضای لطیف آن باغ در معرض صدمه است و مالك نمی تواند به درختان باغ آب بدهد؛ البته در این مورد با آقای مختاری صحبت كردیم و راهی برای آبیاری آن پیدا كردند.
وی با اشاره به اینكه این نمونه از صدمه ها فقط مربوط به این باغ نبوده و باغ های دیگر هم در معرض صدمه هستند، اضافه كرد: شبكه آبیاری سنتی قنات ها بهم ریخته و ما باید برای حفظ و نگهداری و توسعه آنها به مالكان شان كمك نماییم اما متاسفانه هیچ حمایتی نمی نماییم.
مسجدجامعی با اشاره به اینكه امكان دارد كسی بیاید و جلوی مغازه، خانه اش یا خیلی جاهای دیگر درختی بكارد، اظهار داشت: شهرداری باید برای كسانی كه در حفظ باغات یا حفظ فضای مشجر تلاش می كنند، یك بسته تشویقی بیاورد و بگوید در این زمینه چه برنامه ای دارد؟ این نكته همیشه مغفول بوده است اما باید روحیه تشویقی را تقویت نماییم.
عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در مورد قطع درختان هم یك توضیحی بدهم؛ اگر چنین قانونی هست كه هست این قانون یك مورد باید نتیجه داشته باشد و این نتیجه بطور قطع با پیگیری به ثمر می نشیند.
مسجدجامعی با اشاره به نتیجه بخش بودن پرونده قطع درختان اراج اظهار داشت: این پرونده به نتیجه رسید چون اوقاف پیگیر آن بود. ما اگر در شهرداری یك جایی برای پیگیری اجرای ماده ۶ بگذاریم؛ یعنی یك ساز و كاری در ساختار اجرایی مان فراهم نماییم این كار به نتیجه می رسد وگرنه این همه شكایت ها شده كدام منشأ تملك باغ ها شده كه عالماً و عامداً خراب كرده اند و به جای آن برج ساخته اند.
وی افزود: از این همه باغات تهران كه می گوییم چندین هكتار خراب شده و بعد آمده ایم و شكایت كرده ایم، چرا یكی از اینها در فضای عمومی شهر نیامده است؟ به نظرم دلیلش عدم پیگیری است. دادگاه ها هم می توانند بخش ویژه ای برای این كار بگذارند. قانون هم هست اگر به جد پیگیر باشیم.

1397/09/14
14:51:23
5.0 / 5
5211
تگهای خبر: تولید , خرید , ساخت و ساز , شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است