در گفتگو با مهر مطرح شد؛

هزینه ۱۴ میلیاردی فیلتر دوده برای ۱۰۰ اتوبوس

هزینه ۱۴ میلیاردی فیلتر دوده برای ۱۰۰ اتوبوس فست تریپ: دبیر كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: هم اكنون ۲۲۲ دستگاه اتوبوس در خطوط تندرو متوقف هستند كه با چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می توان آنها را مجدداً راه اندازی نمود.



محمدعلی كرونی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مناقصه ۱۰۰ عدد فیلتر دوده اتوبوس گفت: هر فیلتر دوده ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد كه با هزینه نصب، ۱۴۰ میلیون تومان برای هر اتوبوس باید پرداخت گردد. این در شرایطی است كه با هزینه بسیار اندك، ما می توانیم اتوبوس هایی كه به سبب كمبود قطعات، لاستیك یا باتری متوقف مانده اند، دوباره به چرخه خدمات رسانی بازگردند.
وی افزود: شركتی كه خدمات موتوری به این اتوبوس ها نمایش می كند، طی نامه ای اعلام نموده «اگر این فیلترها نصب شود، از دادن خدمات موتوری معذور است. همین طور به سبب كاهش كارآیی، حتماً شركت های خصوصی از نصب فیلتر دوده استقبال نمی كنند چونكه نگرانند به موتورها لطمه برساند».
دبیر كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینكه ۲۲۲ دستگاه اتوبوس در خطوط تندرو متوقف هستند، اضافه كرد: با چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می توان تمام این اتوبوس ها را دوباره به خطوط بازگرداند. اولویت اصلی ما، تقویت ناوگان فعلی است و نباید هزینه هایی كه می تواند صرف ساماندهی و احیای اتوبوس های موجود شود، چند برابر آن صرف موضوعی شود كه در عمل اولویت ما نیست و امكان دارد بعضی از دارندگان سپس نصب، آنرا دوباره باز كنند.
كرونی درباب حذف طرح زوج و فرد باز توضیح داد: این سوژه در پارسال باز در شورا به تصویب رسید و حلقه دوم طرح ترافیك باز باید همزمان با طرح ترافیك جدید اجرایی می شد كه به سبب مخالفت پلیس، این كار انجام نشد. اگر مسئولان ترافیكی اعلام كردند، حتماً توانسته اند موافقت های پلیس را در شورای ترافیك كسب كنند چونكه پارسال پلیس اعلام نموده بود ۶ ماه سپس اجرای طرح ترافیك جدید، اگر طرح موفق بود، درباب اجرا در حلقه دوم تصمیم گیری میگردد.

1397/09/10
00:56:34
5.0 / 5
5119
تگهای خبر: اتوبوس , ترافیك , خدمات , دستگاه
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است