قدیمی ترین كتاب فروشی تهران در آستانه تعطیلی

قدیمی ترین كتاب فروشی تهران در آستانه تعطیلی فست تریپ: عضو شورای شهر تهران از قرارگرفتن قدیمی ترین كتاب فروشی تهران در آستانه تعطیلی خبرداد.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، حجت نظری اظهار داشت: از چندین كتاب فروشی در سطح شهر تهران بازدید داشتم؛ از اغلب كتاب فروشی ها در محدوده خیابان ناصرخسرو و خیابان ۱۵ خرداد باز بازدید كردم كه متوجه شدم؛ انتشارات و كتاب فروشی "اسلامیه" كه به شكلی قدیمی ترین كتاب فروشی فعال در تهران شمرده می شود در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: كتاب فروشی و انتشارات اسلامیه از بیشتر از ۸۰ سال قبل در خیابان ۱۵خرداد قرار دارد. این انتشارات از دوران پیش از پهلوی اول فعال بوده و مكان اولیه آن به دستور رضاخان برای ساخت بنایی دولتی تخریب شده و سپس آن، مالكان این انتشارات به محل جدید خود در خیابان ۱۵خرداد رفتند كه از آن زمان یعنی ۸۰ سال پیش تاكنون، در همین محل مستقر هستند.
این عضو شورای شهر افزود: كتاب فروشی اسلامیه به شكلی از آخرین كتاب فروشی های باقی مانده در محدوده بازار تاریخی است و عملا دیگر تیمچه كتاب فروش ها تبدیل به بلورفروشی شده است، این كتاب فروشی چندین نسل است كه در اختیار خاندان كتابچی قرار داشته و الان باز توسط همین خانواده اداره می شود، اما متاسفانه بنای این كتاب فروشی وضعیت مناسبی نداشته و آن طور كه با حاج آقا كتابچی مالك این كتاب فروشی باز صحبت كردم، آنها قصد دارند یا مبادرت به نوسازی و تغییر شغل كنند یا مغازه را به فروش برسانند. با این اوصاف، این كتاب فروشی كه قدیمی ترین كتاب فروشی تهران است در آستانه تعطیلی قرار خواهد گرفت.
نظری اظهار داشت: كتاب فروشی ها سابقه فرهنگی تهران هستند و امیدوارم سازمان میراث فرهنگی و باز شهرداری تهران، برای خرید ملك و حفظ این كتاب فروشی اقدام نمایند و تدبیری اتخاذ كنند كه این بخش از هویت فرهنگی تهران حفظ شده و از تعطیلی نجات یابد، البته تنها حفظ این كتاب فروشی كافی نیست چونكه در بازدیدی كه از بخش های مختلف ساختمان كتاب فروشی اسلامیه داشتم، متوجه شدم كه بنای ساختمان بسیار ناایمن بوده و بنا بر این لازم است كه سپس حفظ بنا، نسبت به مقاوم سازی آن اقدام گردد.
بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، وی اظهار داشت: برای ارتقا فرهنگ كتاب خوانی لازم است كه از حوزه چاپ و نشر در ابعاد مختلف حمایت شود و امیدوارم مدیریت شهری نسبت به حفظ كتاب فروشی های قدیمی و پشتیبانی از تمامی كتاب فروشی ها اقدام نماید. همین طور از شهروندان باز تقاضا دارم كه با وجود تمام مشكلات اقتصادی كه همه ما از آن مطلعیم، كتاب را از سبد خرید خود حذف نكرده و به خصوص از كتاب فروشی های محلی حمایت كنند.




1397/09/03
15:51:52
5.0 / 5
4787
تگهای خبر: خرید , شهرداری , شهروند , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است