محمد سالاری؛

جایگاه نهاد شورایاری ها قانونی شود، اشكالات برنامه سوم تهران

جایگاه نهاد شورایاری ها قانونی شود، اشكالات برنامه سوم تهران فست تریپ: رئیس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواهان قانونی شدن جایگاه نهاد شورایاری ها شد.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، محمد سالاری، در نود و پنجمین جلسه شورای پنجم شهر تهران ضمن تشكر از پیگیری محسن هاشمی و همراهی وزیر كشور برای برگزاری انتخابات شورایاری ها، تصریح كرد: با عنایت به تركیب اعضای شورای پنجم شهر تهران و قرابت فكری اعضا با نمایندگان مردم تهران در مجلس و همینطور شهردار و استاندار تهران و شكل گیری فراكسیون ۵۱ نفره و اینكه امكان دارد دیگر چنین تركیبی دوباره در تاریخ تكرار نشود، مطالبه شورایاری های محلات شهر تهران پس از چهار دوره فعالیت این است كه دارای جایگاه قانونی شوند.
وی افزود: بنابراین درخواست دارم مبحث قانونی شدن نهاد شورایاری ها در دستور جلسه فراكسیون ۵۱ نفره قرار گیرد و جایگاه شورای محلات به صورت یك طرح در قانون فرادست تبیین و نهادینه شود و این الگو به تمامی شهرها و كلانشهرهای كشور منتقل و نهادینه شود.

سالاری اضافه كرد: بطور قطع اگر پس از آخر دوره نتوانیم نهاد شورایاری ها را قانونی نماییم، مورد مؤاخذه قرار می گیریم.
برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران دارای اشكالات است
رئیس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همینطور با اشاره به برنامه۵ ساله سوم شهر تهران اظهار داشت: این برنامه مقرر است سرنوشت ۵ سال آینده شهر را رقم بزند و از جریان اصلاحات مبتنی بر گفتمان اصلاحات انتظار می رود برنامه سوم، یك برنامه تحقق پذیر و مبتنی بر حل مشكلات شهر تهران باشد.

وی خاطرنشان كرد: معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران اقدام خوبی را آغاز كرد و جنبش نظرخواهی از صاحبنظران و نخبگان را رقم زد اما محدودیت زمان باعث شد منویات این رویكرد در فرایند جمع بندی به درستی اعمال نشود و آنچه اكنون بعنوان لایحه برنامه توسعه شهر تهران عرضه شده در متدلوژی و كلیات دارای اشكالات است.

سالاری اضافه كرد: لزوم دارد شورا در این مورد دقت كند و به علت محدودیت زمانی از این مورد عبور نكند.

1397/07/29
18:32:39
5.0 / 5
5810
تگهای خبر: شهرداری , شهرسازی , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است