رسولی گزارش حساب درآمد و هزینه تیر و مردادماه ۹۷ را ارائه كرد؛

۶۰ درصد از بودجه تیر و مرداد شهرداری صرف مصارف هزینه ای شده است

۶۰ درصد از بودجه تیر و مرداد شهرداری صرف مصارف هزینه ای شده است فست تریپ: خزانه دار شورای شهر اظهار داشت: ۶۰درصد كل مصارف شهرداری در تیر و مرداد ماه امسال صرف مصارف هزینه ای كه عموما به نگهداشت شهر، حقوق و دستمزد و هزینه های اجتناب ناپذیر شهرداری است، اختصاص یافته است.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، سیدحسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران در ارزیابی كلی حساب های درآمد و هزینه تیر و مردادماه شهرداری تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران بر مبنای بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملكردی منتهی به مرداد ماه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۷۲هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خویش را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار كند، اما توانسته با تحقق ۷۷ درصد منابع، مبلغ ۵۶هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال را تحصیل كند و با ثبت تنها ۱۵ درصد مصارف خود مبلغ ۱۰هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال هزینه ثبت شده در دفاتر حسابداری را بعنوان گزارش هزینه تا آخر مرداد ماه عرضه كند.

وی افزود: تحقق ۷۷ درصد دریافت ها، مبین آن است كه شهرداری با ۲۳ درصد كسری عملكرد در تامین منابع مواجهه است و ثبت میزان ۱۵ درصد مصارف مبین فاصله زمانی در نحوه ثبت رویدادهای مالی شهرداری است.

خزانه دار شورای شهر تهران در بخش عملكرد منابع در تیر و مرداد ماه ۱۳۹۷ شهرداری تهران هم اظهار داشت: مازاد عملكرد ۶هزار و۵۹ میلیارد ریال نسبت به بودجه مصوب مواجه بوده است كه عمده این عملكرد مربوط به بخش واگذاری دارائی های سرمایه ای است، در حالیكه شهرداری مكلف به تامین ۴۳ درصد منابع از این محل بوده است ما شاهدیم توانسته است مبلغ ۲۳هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال یعنی ۶۸ درصد از منابع خویش را در دو ماه تیر و مرداد از این محل تامین كند.

رسولی در بخش درآمدها در تیر و مرداد خاطرنشان كرد: در این دو ماه شاهد عملكرد ۱۰هزار و ۴۹۱ میلیارد ریالی در مجموع دو ماه هستیم كه نسبت به مصوب شورا با كسری عملكرد ۲۳ درصدی در این بخش مواجه هستیم، در حقیقت نوسانات اقتصادی این بخش از منابع شهرداری را هم دستخوش تغییر كرده است.

به قول نائب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در بخش منابع حاصل از دارائی های مالی شاهد كسری عملكرد ۷۴ درصدی در تامین منابع ناشی از استقراض مبتنی بر وام و سایر شیوه های تامین مالی، به مبلغ ۷۲۶ میلیارد ریالی در دو ماه تیر و مرداد شهرداری هستیم، ازاین رو بر همین مبنا در این دو ماه منابع حاصل از دارائی های مالی به جای آنكه سهم ۱۰ درصدی از منابع این دو ماه را طبق مصوبه شورا به خود اختصاص دهند، سهمی نزدیك به ۲ درصد از منابع دو ماه را به خود اختصاص داده اند و مبین آنن است كه چرخه تولید بدهی برای اداره شهر و شهرداری در حال به انتها رسیدن است. همه ما باید با استفاده از مدیریت مصارف و كاهش هزینه ها از تولید بدهی جدید برای اداره شهرداری و شهر اجتناب نماییم.

خزانه دار شورای شهر تهران در تفسیر عملكرد هزینه اظهار داشت: در بخش عملكرد مصارف در تیر و مرداد ماه ۱۳۹۷ با كسری عملكردی ۲۰هزار و ۴۰۵ میلیارد ریالی یعنی ۷۷ درصد نسبت به بودجه مصوب مواجه بوده كه عمده این كسری عملكرد مربوط به بخش تملك دارائی های سرمایه ای یعنی پروژه ها و هزینه های توسعه شهر است. در دو ماه تیر و مرداد ماه شاهدیم مبلغ ۲هزار و۱۴ میلیارد ریال معادل ۳۴درصد از مصارف دو ماه را در بخش تملك دارائی های سرمایه ای هزینه كرده است.

وی افزود: در بخش مصارف هزینه ای كه عموما به نگهداشت شهر، حقوق و دستمزد و هزینه های اجتناب ناپذیر شهرداری اختصاص دارد، شاهد عملكرد ۳هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال هستیم كه ۶۰ درصد كل مصارف شهرداری در تیر و مرداد ماه ۱۳۹۷ را از آن خود كرده است، همینطور در بخش مصارف تملك دارائی های مالی یا همان هزینه های بازپرداخت وام ها، تسهیلات و دیون ما شاهد عملكرد ۲۸۲ میلیارد ریالی در دو ماه تیر و مرداد ماه هستیم.

رسولی اظهار نمود: مطمئنا هزینه های قطعی و پرداختی بیش از ارقامی است كه در گزارش شهرداری به آن اشاره شده است و این امر متاسفانه ناشی از عدم ثبت به روز اسناد پرداختنی است كه لازم است شهرداری تهران تمهیدات لازم برای روز آمد كردن ثبت اسناد مالی و عرضه گزارشات دقیق را مورد توجه جدی قرار دهد.

خزانه دار شورای شهر تهران ابراز امیدواری كرد این روند گزارش دهی حسابهای درآمد و هزینه شهرداری كه برابر قانون شروع شده است زمینه های انضباط مالی و حاكم شدن قانون بر رویكردهای مالی و معاملاتی شهرداری را تقویت كند، همینطور شهروندان را از روند مالیه شهری و آنچه در بخش مالی شهرداری می گذرد آگاه كند و این آگاهی زمینه ساز پرسشگری و تقویت نظارت شهروندان بر شهرداری باشد.

رسولی با اشاره به اینكه بدون شك تغییرات و تحولات اقتصادی بر عملكرد مالی شهرداری تهران تاثیرات مستقیم و غیر قابل انكاری دارد و این امر شهرداری را با چالش تامین منابع برای اداره شهرداری و تامین هزینه های نگهداشت و توسعه شهر مواجه كرده است، اظهار داشت: ضروری می باشد به منظور مدیریت اثرات این چالش ها از جانب شهردار تهران در تعامل و همراهی با همكارانم در شورای اسلامی شهر تهران تدابیر و راهكارهای مناسبی در مدیریت هزینه ها و كوشش برای كاهش هزینه های غیر ضروری تبیین و ملاك عمل قرار گیرد.

1397/07/10
14:11:30
5.0 / 5
4185
تگهای خبر: تولید , شهرداری , شهروند , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است