تاثیر طرح ترافیك جدید بر ترافیك مهر ماه

تاثیر طرح ترافیك جدید بر ترافیك مهر ماه فست تریپ: جزئیات وضعیت ترافیكی هفته نخست مهرماه در محدوده طرح ترافیك منتشر گردید.


به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، وضعیت عملكرد سیستم حمل ونقل همگانی را می توان در هفته اول مهر ماه سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال قبل مطلوب ارزیابی كرد. با عنایت به بررسی های صورت گرفته و استخراج پارامتر سرعت متوسط ناوگان حمل ونقل همگانی این مقدار با افزایش متوسط ۴ درصدی در ایام كاری و افزایش ۱۸ درصدی در روز پنج شنبه در ساعات اوج بامداد و عصر همراه بوده است. این بهبود ناشی از افزایش بهره وری و عملكرد بهینه ناوگان تندرو و خطوط عادی حمل ونقل همگانی است.بهبود متوسط در سرعت ناوگان در خطوط تندرو داشتیم، در حالیكه در خطوط عادی (همراه با جریان ترافیك) این بهبود كمتر قابل مشاهده می باشد.
معابر شهری میزان كیلومتر از ترافیك سنگین در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ بررسی شد؛ افزایش به صورت متوسط ۲۵ درصدی طول كیلومتر از ترافیك سنگین در ساعات اوج بامداد برای روزهای كاری و ۱۳ درصدی طول كیلومتر از ترافیك سنگین در بازه اوج عصر برای روزهای كاری قابل مشاهده می باشد. این افزایش ناشی از متفاوت بودن الگوی جریان ترافیك در هفته اول مهر ماه ۹۶ (مراسم سوگواری امام حسین (ع)) است.
با توجه به بررسی های صورت گرفته میزان كیلومتر از ترافیك سنگین در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۵ كاهش ۶.۵ درصدی در ساعت اوج بامداد و اوج عصر برای روزهای كاری همراه بوده است. همینطور با عنایت به عدم اجرای طرح ترافیك در روز پنج شنبه در سال ۹۷، میزان كیلومتر از ترافیك سنگین نسبت به سال ۹۵ به صورت متوسط با افزایش ۵۵ درصدی همراه بوده است.تقاطعات هوشمندبر اساس جامعه آماری موجود از تقاطعات هوشمند با عنایت به وضعیت اشباع تقاطعات در ایام ابتدایی مهر ماه تغییر محسوسی مشاهده نشده است. ساعت اوج تردد در تقاطعات شهر تهران به صورت متوسط در مهر ماه سال ۹۷ نسبت به شهریور ماه سال ۹۷، به میزان ۱ ساعت به عقب جابه جا شده است. علت این امر آگاهی شهروندان با عنایت به تراكم ترافیك در معابر شریانی در ایام ابتدایی مهر، خروج از منزل را زودتر انجام داده است.سامانه پلاك خوانبا توجه به مشاهدات تردد طرح ترافیك و زوج و فرد، اجرای طرح جدید به صورت محسوسی در كاهش میزان تردد ورودی به محدوده های فوق الذكر و تردد داخلی محدوده طرح ترافیك تأثیر مثبت داشته است. با عنایت به حذف سهمیه های شناوری، آرم های سالیانه طرح ترافیك و اعمال عوارض متغیر ساعتی، این كاهش قابل توجیه است.قابل توجه آنكه میزان ورود به محدوده طرح ترافیك به صورت متوسط ۱۲ درصد در ساعت اوج بامداد كاهش داشته است، همینطور ورود به محدوده زوج و فرد در طول كل روز به صورت متوسط با كاهش ۲۰ درصدی و تردد داخل محدوده طرح ترافیك با كاهش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۹۶ همراه بوده است. تردد ساعتی ورود به طرح ترافیك و با عنایت به تغییر ساعت پایانی طرح، ساعت اوج ورود به طرح در بازه عصر با دو ساعت تأخیر مواجه شده است كه با ساعت جدید آخر طرح همخوانی دارد.

1397/07/09
22:03:13
5.0 / 5
5197
تگهای خبر: امداد , ترافیك , تردد , شهروند
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است