شهردار تهران:

آرامش و آسایش امروز حاصل ایثار و ازخودگذشتگی شهداست

آرامش و آسایش امروز حاصل ایثار و ازخودگذشتگی شهداست فست تریپ: شهردار تهران با تاكید بر ضرورت بهره گیری از مكتب شهدا برای درس آموزی اظهار داشت: شهرداری تهران خویش را مدیون كسانی می داند كه آزادی ایران حاصل ایثار آنان است.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، محمد علی افشانی در آیین نواخته شدن زنگ دانش آموز شهید در محل بهشت زهرا (س) با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز اظهار داشت: به همه خانواده شهیدان این حادثه تروریستی تسلیت عرض می كنم.

وی اضافه كرد: باید اولین روز مهر ماه و شروع سال تحصیلی را هم به دانش آموزان تبریك بگویم. روزی كه با آغاز هفته دفاع مقدس تقارن پیدا كرده است و یاد آور رشادت های مردانی است كه رفتند تا ما در آرامش زندگی نماییم.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و از خودگذشتگی ها، ایثار و فداكاری ها برای حفظ این سرزمین است. روزی كه جنگ شروع شد در شرایطی قرار داشتیم كه سازمان ارتش از هم گسیخته بود و دشمن بعثی به پشتوانه قدرت های جهانی، یورش همه جانبه ای به جنوب كشور شروع كرده بود. در اولین روزهای جنگ به خوبی به یاد دارم كه رادیو اعلام نمود برای جلوگیری از ورود دشمن به شهر اهواز همه بشتابند.

افشانی افزود: دشمن در دومین روز یورش خود تا 7 كیلومتری شهر اهواز آمده بود و در آن شرایط كسی تصور نمی كرد كه دشمن تا دندان مسلح و برخوردار از حمایت همه قدرت ها در مقابل ملتی كه تازه انقلاب كرده و نیروی آماده نظامی ندارد شكست بخورد.

وی خاطرنشان كرد: به حمدالله و با رشادت و فداكاری همه شهدا ظرف یك سال دشمن سر جای خود نشست و تمام خاك كشور آزاد شد. همه این موفقیت ها مرهون كسانی است كه از هستی خود گذشتند و چنین فتح و ظفرهایی رقم زدند. ملت ایران با آزادگی و تاسی از مذهب شیعی و با رهبری امام راحل، هیچگاه زیر بار ذلت نرفت اما باید این نكته را بدانیم كه همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خنود با اشاره به درس آموزی شهدا در مكتب امام حسین (ع) اضافه كرد: شهدا هم به ما آموختند كه باید از خود برای كشور و ملت بگذریم. همه كسانی كه امروز در آرامش و آسایش هستند بدانند كه این حاصل خون شهیدانی است كه از هستی خود گذشتند.

افشانی تصریح كرد: حوادثی كه به تازگی روی داده در ادامه همان عملیات های اولین روزهای جنگ است تا دشمن بتواند به كشور ما ورود پیدا كند. بنابراین برای حفظ این سرزمین همواره باید از شهدا بعنوان راهنما بهره بگیریم. شهرداری تهران همواره خویش را مدیون شهدا می داند كه آزادی امروز ایران حاصل ایثار آنها است.




1397/07/01
23:52:16
5.0 / 5
5814
تگهای خبر: آرامش , آسایش , شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است