اعطا در جلسه شورای شهر عنوان كرد؛

تذكر در مورد تغییرات در ساختار سازمانی شهرداری تهران

تذكر در مورد تغییرات در ساختار سازمانی شهرداری تهران فست تریپ: سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به انتقال سازمان نوسازی از معاونت شهرسازی به سازمان های حوزه شهردار تذكر داد.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این كه در ایام اخیر با استفاده از رسانه ها از تغییراتی در ساختار سازمانی شهرداری تهران آگاه شدیم. این تغییرات در قالب تصمیم شورای اداری شهرداری تهران صورت گرفته كه برپایه قانون، خارج از حدود اختیارات این شورا است. اظهار داشت: در قالب این تغییرات سازمان نوسازی شهر تهران كه ارتباطی كاملاً موضوعی و مأموریتی با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری دارد از این حوزه منفك و به حوزه شهردار انتقال یافته است. مدیریت برنامه ریزی و توسعه شهری ذیل معاونت مالی و اقتصاد شهری بوجود آمده است.

مطابق ماده ۵۴ قانون شهرداری (اصلاحی ۱۳۴۵/۱۱/۲۷)، سازمان اداری شهرداری ها، به نسبت بودجه و درآمد و حجم كار شهرداری از سوی شهرداری با اطلاع انجمن شهر تهیه و بعد از تصویب وزارت كشور به موقع اجرا گذاشته شود.

پس از این قانون، قانون اصلاح پاره ای از مواد قوانین مربوط به شهرداری و نوسازی و عمران شهری در تاریخ ۱۳۵۱/۴/۷ به تصویب می رسد. بند ۲ این قانون به صراحت اعلام می كند:

شهرداری پایتخت مجاز است موارد مذكور در بند ۸ ماده ۵۵ و ماده ۸۴ قانون شهرداری مصوب سال ۱۳۳۴ و مواد ۵۴ و ۱۱۱ قانون اصلاح پاره ای از مواد و الحاق مواد جدید به قانون شهرداری مصوب سال ۱۳۴۵ را بعد از تصویب انجمن شهر به موقع اجرا بگذارد.

تبصره ذیل این قانون اضافه می كند: وزارت كشور می تواند به هر یك از شهرداری ها كه مقتضی بداند اجازه دهد تمام یا بعضی از مواد و تبصره های مندرج در این بند را بعد از تصویب انجمن شهر مربوط به موقع اجرا بگذارد.

همان گونه كه ملاحظه می فرمایید در قانون اخیر به صراحت و ۲ مرتبه تاكید كرده است كه تصویب انجمن شهر لازم و شرط اجرای قانون است.

به قول اعطا، آیین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۸/۸/۱۲ هیأت وزیران كه شورای اداری شهرداری هم به استناد مواد ۷۴ و ۷۵ آن تشكیل شده است، در ماده ۴ به صراحت اعلام می كند: «سازمان تفصیلی شهرداری با قید پست سازمانی با رعایت ماده ۱۱۲ قانون استخدام كشوری به تصویب انجمن شهر خواهد رسید. »

وی افزود: شورای اداری شهرداری تهران مطابق بند ۴ ماده ۷۵ آیین نامه استخدامی صرفاً وظیفه «بررسی و تأیید سازمان تفصیلی شهرداری تهران و مؤسسات تابعه» را بر عهده دارد و از آنجایی كه تصمیماتی كه در جلسه اخیر شورای اداری اتخاذ شده، خارج از حدود وظایف و اختیارات آن بوده است؛ از شهردار محترم تهران انتظار دارد دستور توقف اجرای تصمیمات یاد شده را ابلاغ نماید.

1397/06/25
14:42:43
5.0 / 5
5234
تگهای خبر: شهرداری , شهرسازی , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است