شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

پیش بینی تحقق ۸۰درصد درآمد شهرداری، پرداخت روزانه طلب پیمانكاران

پیش بینی تحقق ۸۰درصد درآمد شهرداری، پرداخت روزانه طلب پیمانكاران فست تریپ: شهردار تهران اظهار داشت: پیش بینی ما این است كه ۸۰ درصد درآمدهای شهرداری امسال محقق شود.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، شهردار تهران در حاشیه صحن علنی شورا با اشاره به افزایش درآمدهای شهرداری از زمانی كه این مسئولیت را به عهده گرفته، اظهار داشت: گزارش خزانه دار شورا مربوط به چهار ماهه اول سال بود و از زمانی كه من شهرداری را تحویل گرفته ام، تحقق درآمدها افزایش پیدا كرده و تابحال ۵۵ درصد در حوزه نقد تحقق بودجه داشتیم و در حوزه بودجه غیرنقد كه در زمان عرضه گزارش صفر بوده، هم اكنون ۱۵۰ میلیارد بودجه تحقق پیدا كرده است.
وی ابراز امیدواری كرد: تا آخر سال ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجه محقق شود.
شهردار تهران در مورد اینكه روند پرداخت بدهی به پیمانكاران به چه صورت است، اظهار داشت: هم اكنون پیمانكاران خرد به صورت روزانه طلب های خویش را دریافت می كنند اما در مجموع ما پیش بینی تحقق ۱۴ هزار میلیارد از ۱۷ هزار میلیارد بودجه امسال را پیش بینی می نماییم كه نزدیك به ۱۰ هزار میلیارد آن صرف حقوق و هزینه های جاری خواهد شد و باید با ۴ هزار میلیارد و بودجه غیرنقد تمهیداتی بیندیشیم كه هم شهر را اداره نماییم و هم پروژه های عمرانی را پیش ببریم و هم طلب پیمانكاران را بپردازیم.
وی با اشاره به پرداخت ۷۰۰ میلیارد اوراق مشاركت اظهار داشت: این اوراق برای توسعه حمل و نقل ریلی است و امیدواریم با سرعت زیاد انتشار آن دنبال شود.
افشانی با اشاره به از دست رفتن فرصت استفاده از ۱۳۰۰ میلیارد اوراق مشاركت برای توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در آن زمان بانك عاملی برای تحقق استفاده از این فرصت نداشتیم.
شهردار تهران در ادامه در مورد افزایش سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: لایحه درآمدهای پایدار در دولت به تصویب رسیده و جزئیات آن را در صورتیكه در مجلس به تایید رسید، تشریح می كنم. این افزایش درآمدها متعلق به همه شهرهاست، چونكه هیچ امتیازی كه مخصوص كلانشهرها باشد، در دولت و مجلس به تصویب نمی رسد.
افشانی با اشاره به لایحه طرح جامع وصول مطالبات شهرداری اظهار داشت: كلیات این لایحه امروز با اكثریت قاطع آراء به تصویب رسید و تشویقی است برای كسانی كه در این شرایط نسبتا ركود ساخت و ساز قصد دارند پروانه بگیرند.
وی خاطرنشان كرد: برای افرادی كه قصد دارند به صورت نقد عوارض خویش را پرداخت كنند، تخفیف ۱۸ درصدی معادل نرخ سود بهره بانكی كه در بانك مركزی به تصویب رسیده در نظر گرفته شده و برای افرادی كه ۵۰ درصد نقد می پردازند، نصف این تخفیف اعمال می گردد.
شهردار تهران در مورد نحوه برخورد شهرداری با آرای كمیسیون ماده ۱۰۰ اظهار داشت: این مورد در جلسه معاونان شهردار به صورت مفصل بحث شد و قرار بر این شد كه پیش از تحقق تخلف مانع كار شوند تا در صدور آخر كار دچار مشكل نشویم و به دنبال آن باشیم كه جریمه ها را وصول نماییم اما تاكید ما به كاهش تخلفات و پیشگیری از تخلفات است.

1397/06/01
13:50:35
5.0 / 5
4863
تگهای خبر: شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است