مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند:

افتتاح كارخانه تبدیل آوار به مصالح ساختمانی بزودی

افتتاح كارخانه تبدیل آوار به مصالح ساختمانی بزودی فست تریپ: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت: بزودی كارخانه تبدیل آوار به مصالح ساختمانی افتتاح می گردد.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به صورت میانگین ۹ هزار تن زباله در تهران تولید می نماییم. زباله هایی كه تا خردادماه به ۱۳ هزار تُن هم می رسد.
وی اضافه كرد: از این میزان ۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله خانگی، ۸۰۰ تن لاستیك و تخته و قیر، ۱۰۰ تن زباله پزشكی و صنعتی و هزار و ۳۰۰ تن زباله پرارزش است كه معمولا توسط غرفه دارها و زباله دزدها جمع آوری می گردد.
عبدلی افزود: یكی از انتقادهای ما نبود طرح جامع مدیریت پسماند است كه ما این مورد را به جد پیگیری كردیم و ان شاء الله این طرح بزودی توسط شهرداری تهیه و ابلاغ خواهد گردید.
وی اضافه كرد: هم اكنون اقدامات ما در سازمان سلیقه ای انجام می گردد و سند بالادستی محكمی نداریم كه با تهیه این طرح، این مشكل مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت: از سویی دیگر ما بیش از ۴۸ هزار تن نخاله ساختمانی داریم كه در بعضی سالها به ۱۰۰ هزار تن هم می رسد.
وی افزود: مقرر است در نیمه دوم شهریورماه كارخانه ای افتتاح شود كه بتواند ۳ هزار و ۳۰۰ تن نخاله را به مصالح تبدیل كند و امیدواریم تعداد این كارخانه ها افزایش یابد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت: این كارخانه با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار و به صورت صد درصد خصوصی به بهره برداری می رسد.
وی افزود: مبحث دیگری كه ما به جد پیگیر آن هستیم، بحث زباله سوزها است. نخستین زباله سوز با ظرفیت ۲۰۰ تن بوجود آمد كه با عنایت به ۹ هزار تن تولید زباله، بطور قطع كافی نیست.
عبدلی خاطرنشان كرد: ما برای تولید زباله سوزها درخواست هایی را عرضه دادیم. چهل شركت اعلام آمادگی كرده اند كه از این تعداد هم اكنون به پنج شركت رسیده ایم كه امیدوارم بتوانیم هر چه زودتر این كار را اجرایی نماییم.
وی درباره زباله سوز پزشكی هم اظهار داشت: زباله های پزشكی مبحث بسیار بحرانی برای همه شهرهاست، بر مبنای آمار اعلام می گردد ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن زباله بیمارستانی داریم اما با عنایت به ۷ هزار مجموعه پزشكی، آمارها بیش از این تعداد است.
عبدلی افزود: بر مبنای قانون، زباله های پزشكی جزو زباله های ویژه هستند و حمل و دفن آن با مجموعه های ذیربط آنهاست اما متاسفانه مسئولیت آنها به گردن شهرداری افتاده است.
وی به مبحث كودكان كار هم اشاره نمود و اضافه كرد: بعضی از پسماندها در سطح شهر به میزان قابل توجهی پرارزش هستند و می توانند درآمد خوبی تولید كنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت: متاسفانه یك قسمت از این زباله ها توسط پیمانكاران خود ما كه وظیفه آنها اطلاع رسانی و جمع آوری تفكیك شده آنهاست از مخزن های زباله به شیوه نادرست جمع آوری می گردد.
وی خاطرنشان كرد: تعداد قابل توجهی هم توسط سودجویانی جمع آوری می شوند كه در خارج از تهران كودكان كار را اسكان می دهند و در قبال این زباله های ارزشمند، حقوق ناچیزی به این كودكان پرداخت می گردد. جمع آوری این كودكان با شهرداری نیست و نیاز است بهزیستی و قوه قضائیه پای كار بیایند.
عبدلی در انتها اظهار داشت: بعضی از زباله ها هم توسط معتادان جمع آوری می گردد كه نیاز است ورود جدی تر مسئولان ذی ربط را داشته باشیم.

1397/05/29
14:58:26
5.0 / 5
4294
تگهای خبر: تولید , شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است