در بازدید عضو شورای شهر تهران از منطقه 15 عنوان شد

از خاك خوردن تئاتر خاوران تا احیاء پارك آبی آزادگان

از خاك خوردن تئاتر خاوران تا احیاء پارك آبی آزادگان فست تریپ: عضو شورای شهر تهران در بازدید از منطقه 15 ضمن بازدید از مجموعه تئاتر خاوران واقع در منطقه 15 و بررسی مشكلات آن، نسبت به تعیین تكلیف پارك آبی آزادگان قول مساعد داد و اظهار داشت: پارك آبی آزادگان یكی از سرمایه های شهر است.



به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، بامداد امروز حجت نظری یكی از اعضای شورای شهر تهران از مجموعه تئاتر خاوران واقع در منطقه 15 بازدید كرد و در حاشیه بازدید از این تئاتر در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: این تئاتر حدودا دو سال قبل با اعتبار حدود 290 میلیارد تومان ساخته شد و تجهیزات خوبی برای ساخت این پردیس تخصصی در نظر گرفته شد اما حالا نبود مردم و عدم استقبال هنرمندان از این پردیس مشكل ساز شده است.

وی با اشاره به اینكه بزرگترین مشكل پردیس تئاتر خاوران نه كمبود امكانات و نه سوء مدیریت است، خاطرنشان كرد: از ابتدا در جانمایی این پردیس اشتباه صورت گرفت چون كه مشكل جانمایی بد داریم و با این وجود امكانات لازم برای انتقال مخاطبان به این تئاتر وجود ندارد و بنابراین هم هنرمندان و هم مردم از این مجموعه استقبال كمتری كردند.

نظری با اشاره به اینكه مجموعه های اینچنینی عموما در مركز شهر هستند و مخاطب هم به صورت طبیعی كمتر راغب است كه مسافت طولانی را برای رسیدن به یك تئاتر صرف كند، اظهار داشت: این گونه فعالیت های هنری بیشتر باید در محلاتی باشد كه می طلبد و عموما در مناطق یك، دو، سه، پنج، شش، هفت و مناطق مركزی رغبت به استفاده از تئاتر وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه امكان دارد مردم در رسیدن به این تئاتر دچار مشكل شوند چون كه حمل و نقل عمومی خوبی هم در این منطقه وجود ندارد و از نظر مترو و اتوبوسرانی سرویس دهی ضعیف است، افزود: شاید بتوان در توسعه مترو و اتوبوس به این منطقه فكری كرد اما مسئله جدی این است كه در كل جانمایی این پردیس مناسب نبوده است.

كاكایی سرپرست پردیس تئاتر خاوران هم با اشاره به اینكه ای كاش در روز اولی كه این ساختمان ساخته می شد نظر اهالی هنر پرسیده می شد، اظهار داشت: مجموعه ای تولید شده و حالا می گویند چه كنیم؟ ای كاش در جانمایی این پردیس دقت نظر بیشتری می شد چون كه وسایل حمل و نقل عمومی در این منطقه ضعیف است و تنها راه دسترسی استفاده از وسایل شخصی و استفاده از اتوبان امام علی (ع) است.

وی با اشاره به اینكه این پردیس ساخته و راه اندازی شد اما هزینه های نگهداشت آن بالا است و حتی ناقص تولید شده است، اظهار داشت: این پردیس به علت بی پولی ناقص راه اندازی شد و نتوانستند كل مجموعه را زیر بار ببرند و امیدواریم با تزریق بودجه ای كه انجام می گردد این مشكل مرتفع شود.

كاكایی با اشاره به اینكه تا چند هفته دیگر سالن اكران سینمای آن تكمیل می گردد اظهار داشت: امیدواریم كه فكری به حال این مورد شود.

به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، در ادامه نظری به محله اتابك و خیابان سجادی رفت و از امامزاده سید ملك خاتون بازدید كرد و اظهار داشت: متاسفانه بعضی از اهالی اتابك و مینابی گلایه داشتند كه تملك خانه ها در اطراف امامزاده كه به منظور گسترش پهنه امامزاده ملك خاتون انجام شده درست نبوده و بنا به یك سوء تعبیری كه در گذشته در مدیریت شهری رخ داده است، بخشی از تملك املاك مجاور امامزاده به درستی و بر مبنای برنامه ریزی و مطالعه دقیق نبوده است كه متاسفانه این تملك بدون برنامه ریزی سبب شده كه فضاهای بی دفاع شهری در منطقه اتابك افزایش یابد و متاسفانه این امر سبب شده كه در محله اتابك مشكلاتی را در مورد فضاهای بی دفاع شهری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینكه شهرداری بنا داشت به زعم خود فضاهای تجاری و فرهنگی در مجاورت امامزاده تولید كند اما متاسفانه از پس هزینه های آن به صورت كامل بر نیامد و بخشی از پلاك های مجاور امامزاده تملك و مابقی بلاتكلیف مانده اند، اظهار داشت: متاسفانه املاكی هم كه تملك شدند رها شده و به نظر می آید سازمان نوسازی شهرداری تهران باید در مورد وضعیت پلاك های رها شده و باقیمانده فكری كنند.

به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، در ادامه جمعی از اهالی محله خیابان سجادی به حجت نظری در مورد وضعیت خیابان سجادی كه بسته شده است، اعتراض كردند و یكی از اهالی با اشاره به اینكه حدود یك سال و نیم پیش بخشی از خیابان به علت ریزش گود مجاور تخریب شد و از آن زمان تا كنون این خیابان ایمن سازی نشده و بازگشایی نشده است، اظهار داشت: بسته شدن خیابان سجادی ما را در یك بن بست قرار داده و هر چند به ما قول داده اند كه تا دو ماه دیگر این خیابان افتتاح می گردد اما بهتر است این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.

محمدی شهردار منطقه 15 هم كه در این بازدید حضور داشت اظهار نمود: در دو محله اتابك و مینابی برای نوسازی مداخله شد اما این نوسازی طرح مصوب نداشت و بدون چشم انداز مشخص و اولویت بندی پلاك ها خریداری شدند و حالا با پدیده ای مواجه هستیم كه در یك خیابان تعدادی پلاك خریداری و مابقی رها شده اند و باید سازمان نوسازی در این خصوص چاره ای بیندیشد.

به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، در ادامه از مجموعه بوستان آزادگان و كوشك امیرسلیمانی بازدید به عمل آمد و شهردار منطقه 15 با اشاره به اینكه در پارك آزادگان، پارك بزرگ آبی آزادگان وجود داشت اما بنا به دلایلی تعطیل شد، اظهار داشت: پارك آبی آزادگان یكی از سرمایه های شهر است كه سازمان ورزش شهرداری تهران می تواند نسبت به احیاء و بازسازی آن اقدام نماید كه حجت نظری رئیس كمیته ورزش شورای شهر هم قول داد كه با همكاری سرپرست سازمان ورزش شهرداری نسبت به احیاء پارك آبی آزادگان اقدام گردد.
نظری عضو شورای شهر تهران در ادامه در این بازدید با اشاره به اینكه پارك آبی آزداگان نخستین پارك آبی تهران است كه چند سالی بهره برداری از آن متوقف شده است، خاطرنشان كرد: یكی از اشكالات قدیمی این پارك، این است كه این پارك عملا فصلی بود و تنها در فصل گرما از آن استفاده می شد كه حال با توقف بهره برداری از این پارك شاهد مستهلك شدن تجهیزات و امكانات آن هستیم كه این امكانات در صورت بهره برداری مجدد باید به روز شود.
وی با اشاره به اینكه گویا چند سرمایه گذار داخلی و خارجی اعلام آمادگی كردند كه می توانند از این پارك بهره برداری مناسبی داشته باشند، اظهار داشت: سازمان ورزش شهرداری تهران می تواند با جذب سرمایه گذار خصوصی این پارك را با همكاری شهرداری منطقه 15 مجددا بهره برداری كند.
نظری در مورد شهربازی تعطیل شده آزادگان هم اظهار داشت: این شهربازی فعلا در فرآیند حقوقی قرار دارد و كار متوقف شده است.
ایشان در ادامه در مورد بازدید بامداد امروز خود از قبرستان ارامنه واقع در خاوران هم اظهار داشت: حدود 40 سال قبل از حضور امام موسی صدر محروم شدیم كه امیدواریم خداوند فرجی حاصل كند تا از سرنوشت وی اطلاع یابیم. چون كه امام موسی صدر عالم دین اسلام بود اما به انسان ها توجه زیادی داشت و یكی از بهترین خاطرات مسیحیان در مورد سخنرانی وی بود و نشان دهنده توجه وی به مذاهب مختلف بود.
نظری با اشاره به اینكه اقلیت های مذهبی در تهران شهروند هستند، اظهار داشت: اما متاسفانه گاها سلیقه ای عمل می گردد و اقداماتی برای آنها صورت نمی گیرد كه این از نگاه شهروندی و مذهب پسندیده نیست. چون كه آنها شهروند هستند و خداوند را پرستش می كنند و دین شان در قانون اساسی پذیرفته شده است و نباید بعنوان شهروند درجه 2 محسوب شوند و خوشبختانه در شهرداری تهران هم این نگاه یكسان حاكم است و بدون كمترین حس متفاوت بودن به این افراد خدمات عرضه می گردد.
وی با اشاره به اینكه ارامنه برای بهسازی آرامستان شان درخواست هایی داشتند، خاطرنشان كرد: قرار شد جلسه ای با حضور بنده، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، شهرداری منطقه 15 و نماینده خلیفه گری ارامنه برگزار گردد تا مطالبات این افراد بررسی شود.



1397/04/30
20:21:10
5.0 / 5
5256
تگهای خبر: اتوبوس , امداد , تولید , شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است