رئیس كمیته اجتماعی شورای شهر تهران مطرح كرد:

سهم نابرابر زنان در استفاده از فضای شهری

سهم نابرابر زنان در استفاده از فضای شهری فست تریپ: رئیس كمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینكه در شهر فضای برابر برای افراد كل جامعه وجود ندارد، سهم دختران را در استفاده از فضای شهری كم تر از پسران عنوان نمود.



به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، الهام فخاری در"نشست تخصصی خشونت ضد خود در زنان با محوریت خودزنی در دختران جوان" كه ظهر امروز به همت جهاد دانشگاهی واحد الزهرا برگزار شد، اظهاركرد: هم اكنون در شهر فضای برابر برای كل جامعه نداریم.

وی در عین حال اضافه كرد: وقتی فضای كافی برابر در شهر وجود ندارد تا فرد بگوید من هم هستم به دنبال راهی برای بروز خودش می گردد، چونكه فرد در دوره نوجوانی می خواهد اظهار قدرت كند، حال این قدرت را باید در كدام میدان ببرد؟

رئیس كمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینكه دخترها یكسری میدان های لازم برای اعمال خشونت را ندارند، اظهاركرد: دختران در چنین وضعیتی چه سوژه ای نزدیك تر از خود، برای اعمال خشونت دارند؟

فخاری با بیان اهمیت مهارت در جلوگیری از صدمه های اجتماعی، خاطرنشان كرد: كمبود مهارت هم مبحث مهمی است كه باید به آن توجه گردد و مدیران هم خود باید مهارت های زندگی را كسب كنند، چونكه در مسئله كمبود مهارت مهم ترین نكته، خودآگاهی است.

وی با اشاره به اینكه گفت و گو، اهمیت زیادی در پیشگیری از صدمه های اجتماعی دارد، اظهار داشت: باید آئین گفت و گو و زبان گفت و گو با نوجوانان و بخصوص دخترها را تعریف نماییم.

رئیس كمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینكه باید فضاهای ناایمن شهری كه احتمال قرار گرفتن نوجوانان را در موقعیت های خطرناك زیاد می كند، مدیریت شوند، خاطرنشان كرد: ما باید دختران نوجوان را مخاطب هدف خود قرار دهیم و اگر آن ها درگیر شكل هایی از فعالیت های انرژی بر مفید باشند، خیلی از مشكلات مربوط به این مسئله حل می گردد.

فخاری اضافه كرد: خشونت ضد زنان از مباحث مورد توجه ما است و در برنامه پنج ساله سوم شهر تهران به این موضوعات توجه ویژه تری شده و مسئله زنان را در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار داده ایم.

وی اضافه كرد: آیا از خودمان نمی پرسیم كه چرا در شهر نابینا نمی بینیم؟ حضور كم رنگ آنان نشان داده است كه به سهم آنان در شهر توجه كافی نشده است.

رئیس كمیته اجتماعی شورای شهر تهران در پایان، اظهاركرد: در فضاهایی از شهر دخترانمان را اصلا نمی بینیم، در صورتیكه اگر میدان را با نظارت غیر مستقیم باز نماییم، شاید بشود درصدی از این مشكلات را كم نماییم.



1397/04/25
13:38:54
5.0 / 5
4209
تگهای خبر: شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است