اوراق مشاركت مترو در انتظار چراغ سبز بانك ها

اوراق مشاركت مترو در انتظار چراغ سبز بانك ها فست تریپ: رئیس شورای شهر تهران بر ضرورت حل مشكلات بانكی برای فروش اوراق مشاركت خط ۶ و ۷ مترو تاكید كرد و اظهار داشت: امیدواریم معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، این شروط بانك ها را به گونه ای عمل كند تا اوراق مشاركت فروخته شود.



محسن هاشمی در گفت وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت انتشار ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشاركت برای تكمیل خطوط ۶ و ۷ اظهار داشت: مسئله فروش اوراق مشاركت به بانك عامل بر می گردد و از آنجایی كه شهرداری تهران به بانك های عامل بدهكار است، بانك ها هم برای كار با شهرداری شروطی دارند.

وی با اشاره به اینكه بدهی شهرداری به سیستم بانكی سبب شده كه در فروش اوراق مشاركت همینطور باز شدن اعتبارات اسنادی جهت استفاده از فاینانس با مشكلاتی مواجه شویم، اظهاركرد: به علت بدهكار بودن شهرداری به سیستم بانكی شاهد همكاری ضعیفی از جانب بانك ها هستیم كه باید این مشكل با تلاش افشانی - شهردار تهران- حل شود و به نظر میرسد برای حل این معضل نیازمند ورود شورای پول و اعتبار هستیم. شهردار تهران هم باید برای گشایش اعتبارات از جانب بانك ها با دولت رایزنی كند.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینكه چندی قبل شورای شهر تهران اجازه انتشار چند هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت برای مترو را صادر كرد، اظهار داشت: امیدواریم معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، این شروط بانك ها را به گونه ای عمل كند تا اوراق مشاركت فروخته شود چراكه هم اكنون انتشار اوراق مشاركت معطل بانك های عامل برای فروش است.

به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، در دی ماه سال قبل اعضای شورای شهر طی مصوبه ای به شهرداری اجازه دادند مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشاركت برای تكمیل خطوط ۶ و ۷ منتشر كنند.




1397/04/21
19:37:46
5.0 / 5
5930
تگهای خبر: شهرداری , شورای شهر , فروش , مترو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است