رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور:

جلب اعتماد شهروندان توسط شورا و شهرداری

جلب اعتماد شهروندان توسط شورا و شهرداری فست تریپ: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور بر تقویت جایگاه شوراها، رعایت قانونمندی، به كارگیری ضابطه مند افراد متخصص و شناسایی درآمدهای پایدار شهری با در نظر گرفتن حقوق نسل های آینده و بدون فروش سرمایه های شهر تصریح كرد.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، سید محمدعلی افشانی در مراسم اعطای احكام انتصاب شهرداران اصفهان، رشت، ایلام، یاسوج، كاشان، نجف آباد، خمینی شهر و خوی و در جمع شهرداران، روسای شوراهای این شهرها و معاونان عمرانی استانداری های مربوطه، شوراهای اسلامی شهر و روستا را از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه اجتماعی و سیاسی در مورد اداره امور مردم توسط مردم برشمرد و خاطرنشان كرد: وزارت كشور در حد امكان در زمینه تقویت جایگاه شوراها حمایت خواهد نمود ولی شورا و شهرداری هم باید اعتماد شهروندان را با عملكرد مناسب خود جلب نمایند.
وی اضافه كرد: تلاش ما اینست كه در لایحه بودجه سال آینده و لوایحی كه در دولت و مجلس در حال بررسی است، جایگاه شوراها را تقویت نماییم.
افشانی، رعات قوانین موجود در عرصه مدیریت شهری و شهرداری ها و اشراف كامل بر آنها، رعایت حقوق شهروندان و توسعه تعامل و همكاری با دستگاه ها ونهادهای مرتبط را از جمله عوامل موفقیت و پیشبرد امور توسط شورا و شهرداری ذكر نمود.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور در بخش دیگری از سخنانش وجود نیروی انسانی مازاد را از جمله آفت های امروز شهرداری ها برشمرد و تاكید نمود: یك نفر كارمند بدون داشتن تخصص و خارج از ضوابط قانونی نباید در شهرداری ها به كار گرفته شود.
افشانی همینطور در مورد شناسایی درآمدهای پایدار شهری اظهار داشت: شوراها و شهرداری ها در بودجه سال آینده و سالهای بعد به درآمدهای پایدار شهری با در نظر گرفتن حقوق نسل های آینده، بدون فروش سرمایه های شهر و رعایت مسائل زیست محیطی توجه نمایند.
وی بر ضرورت شناسایی مزیت های شهر به منظور جذب سرمایه و افزایش سرمایه گذاری هم تصریح كرد و در مورد مقابله با فساد در شهرداری ها اظهار داشت: تولید ساختارهای نوین مدیریتی و اعمال تغییرات لازم در ساختار شهرداری ها نظیر توجه به كنترل فرایندهای انجام امور و اجرای پروژه ها از جمله راه های مناسب برای برای مقابله با فساد و همینطور افزایش ضریب موفقیت فعالیتها و بهره وری و ارتقای سطح رضایتمندی مردم است.
افشانی تاكید نمود: شهروندان زمانی به شورا و شهرداری اعتماد و در برنامه های مورد نظر آنها مشاركت می نمایند كه مطمئن شوند اعتبارات درست هزینه می گردد.
وی همینطور بر توسعه ارتباط و هماهنگی مستمر شوراها، شهرداری ها و معاونتهای امور عمرانی استانداری ها تاكید نمود.
افشانی افزود: سیاست وزارت كشور حمایت همه جانبه از شوراها و شهرداری هاست و با بهره گیری از ظرفیت های قانونی برای تامین منابع بیشتر تلاش می كنیم.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، در این مراسم قدرت اله نوروزی باغكمه شهردار اصفهان، مسعود نصرتی قزوینی نژاد شهردار رشت، طالب صادقیان شهردار ایلام، نستهن مقدم شهردار یاسوج، سعید ابریشمی راد شهردار كاشان، مسعود منتظری نجف آبادی شهردار نجف آباد، علی اصغر حاج حیدری ورنوسفادرانی شهردار خمینی شهر و محرم اكبرزاده شهردار خوی؛ احكام وزیر كشور در مورد انتصاب آنها را از مهندس افشانی دریافت نمودند.


 

1396/07/15
18:30:19
5.0 / 5
5731
تگهای خبر: شهرداری , حمل و نقل عمومی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است