نظری عنوان كرد

بررسی ابعادتعرض به چند دانش آموز درشورای شهر، استفاده از ظرفیت سرای محلات برای آموزش دانش آموزان

بررسی ابعادتعرض به چند دانش آموز درشورای شهر، استفاده از ظرفیت سرای محلات برای آموزش دانش آموزان فست تریپ: عضو كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با ابراز تأسف از آنچه كه از جانب معاون یكی از مدارس پسرانه در غرب تهران رخ داده است، بر لزوم رسیدگی سریع جرائم افراد خاطی در این پرونده تصریح كرد.


حجت نظری در گفت وگو با ایسنا، درباره پرونده مربوط به تعرض معاون انضباطی یك مدرسه به چند دانش آموز پسر در غرب تهران با اشاره به اینكه وقوع چنین جنایتی آن هم از جانب یكی از پرسنل مدرسه تخلفی آشكار و غیرقابل گذشت است كه افكارعمومی را هم جریحه دار كرده است، اظهار داشت: كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران پیگیر ابعاد مختلف این پرونده است.
وی با اشاره به اینكه مدارس و معلمان همواره مورد وثوق و اطمینان خانواده های دانش آموزان بوده و به عبارتی دیگر معلمان همواره جزو گروه های مرجع هستند كه تاثیرگذاری زیادی بر جامعه دارند، خاطرنشان كرد: متأسفانه این حادثه می تواند به موقعیت و جایگاه اجتماعی معلمان و نقش مدارس صدمه بزند كه راهكار جلوگیری از این پدیده و صیانت از حقوق معلمان رسیدگی سریع و برخورد با متخلفان است.
نظری با تاكید بر اینكه نباید عده ای گمان كنند كه بعد از ارتكاب جرائم این چنینی آب از آب تكان نخورده و می توانند به فعالیت خود ادامه دهند، تصریح كرد: همانطور كه مقام معظم رهبری هم در پیام خود به رییس قوه قضاییه تاكید داشتند باید حدود الهی در مورد محكومان این جنایت هرچه سریعتر اجرا شود.
عضو كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران همینطور بر لزوم حمایت روانی از این نوجوانان و خانواده هایشان تصریح كرد و اظهار داشت: اول اینكه از مردم درخواست می كنم كه از انتشار و باز انتشار تصاویر و نام این افراد در فضای مجازی پرهیز كنند و اجازه دهند تا این همشهریان زودتر شرایط عادی خویش را بازیابند. ضمن اینكه هریك از این افراد هم می توانند با اطمینان از محفوظ ماندن هویت خود با شورای شهر ارتباط گرفته تا نسبت به عرضه خدمات حمایت روانی به آنان اقدام گردد.
وی با اشاره به اقداماتی كه منجر به پیشگیری از حوادث مشابه می گردد هم اظهار داشت: به نظر می رسد باید در شیوه های گزینش مربیان و پرسنل مدارس بازنگری شود. خیلی از اقدامات در زمان ورود به خدمت افراد صورت می گیرد كه به نظر ناكافی و گاهی هم غیرمفید است. در عوض كارهایی كه باید صورت گیرد صورت نمی گیرد. لازم است با دعوت از روانشناسان نسبت به دریافت تست های سلامت روان از متقاضیان برای استخدام ها اطمینان حاصل شود. این اقدام به شكل صددرصد نتیجه نخواهد داد؛ اما بطور قطع روانشناسان خبره با استفاده از گفت وگو با متقاضیان استخدام و انجام چند تست ساده به خیلی از حالات پنهان روحی و روانی آنان پی خواهند برد. ضمن اینكه این تست ها می تواند به شكل دوره ای انجام شده و تنها مربوط به موقع استخدام نباشد.
نظری افزود: همینطور با استفاده از ظرفیت سرای محلات و سازمان های مردم نهاد در سطح تهران می توان نسبت به عرضه آموزش به خانواده ها و حتی دانش آموزان اقدام نمود تا دانش آموزان مهارت رد درخواست های غیرمتعارف و نه گفتن به اقدامات نادرست را كسب كنند. در همین راستا بعنوان رییس كمیته مشاركت های مردمی شورای شهر، اعلام آمادگی می كنم كه تمامی سراهای محلات چنین فضا و ظرفیتی را برای برگزاری كلاس های آموزشی به شهروندان، برای سازمان های مردم نهاد فراهم نمایند.



1397/03/09
18:15:20
5.0 / 5
4688
تگهای خبر: شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است