تقویت ساختار بودجه برای ارتقاء فعالیت مربوط به زیست پذیری شهر

تقویت ساختار بودجه برای ارتقاء فعالیت مربوط به زیست پذیری شهر فست تریپ: در نشست مشترك با اعضای كمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، ضرورت تقویت ساختار و تشكیلات محیط زیست شهرداری تهران و تخصیص اعتبار لازم برای زیست پذیری شهر عنوان شد.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، صدرالدین علی پور رئیس این مركز در نشست مشتركی كه با اعضای كمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران در مركز مدیریت برگزار شد، ضمن قدردانی از حمایت اعضای كمیسیون از اولویت قرار دادن موضوعات محیط زیستی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های شورای شهر اظهار داشت: باید جهت اجرایی شدن اقدامات و اثرگذاری بیشتر ساختار و تشكیلات محیط زیست در مناطق تقویت شود.
وی در ادامه با اشاره به اینكه تاثیرگذاری اقدامات زمانی كه كمی و قابل اندازه گیری می گردد ملموس تر است و در این راه باید از انجام اقدامات پراكنده و موازی كاری­ها پرهیز كرد، اظهار داشت: اگر محیط زیست در فعالیت­های اجرایی شهرداری تهران جزء موضوعات اصلی قرار گیرد بدون تردید مردم می توانند خروجی مطلوبی از اقدامات مشاهده كنند.
علی پور در ادامه اضافه كرد: برای انجام اقدامات و پروژه­های محیط زیستی اثر بخش در سطح شهر لازم است اعتبارات و بودجه مركز محیط زیست تقویت شود.
وی در ادامه با تاكید بر نظارت و پیگیری اجرای قانون تأمین ۲۰% (مصوبه دولت ) از برق ساختمان های شهرداری تهران با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر جهت منطبق بودن مبحث با واقعیت طبق نظر شوراء به لحاظ اجرایی توسط این مركز، اظهار داشت: از اصلی ترین برنامه این مركز تولید مركز پایش آنلاین شهر تهران است كه به وسیله آن خیلی از موضوعات سریعتر قابل پیگیری و بررسی خواهد بود و نقش تاثیرگذاری در هدایت تصمیم گیری و برنامه ریزی­های مدیران و مسئولان شهری خواهد داشت.
رئیس مركز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه اظهار داشت: ضرورت استفاده از آخرین فن آوری نوین محیط زیستی توسط این مركز جهت پیشبرد امور در دستور كار قرار گرفته و پیشنهاد می گردد با همكاری معاونت علم و فن آوری ریاست جمهوری طرح­ها و پروژه های نوین محیط زیستی به صورت پایلوت در سطح شهر تهران اجرا شود.
آرش میلانی عضو كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نشست ضمن پشتیبانی از برنامه های این مركز از ضرورت یكپارچگی طرح­ها و برنامه­هایی كه به موازات در معاونت­ها و سازمان­های شهرداری تهران با موضوعات محیط زیستی انجام می شود، اظهار نمود: باید مجموعه سیاست­های محیط زیست شهری از سوی مركز مدیریت محیط زیست به صورت یكپارچه اجرا شود.
میلانی در ادامه با تاكید بر اینكه در طرح جامع آب خام، احیاء رود دره های تهران، طرح جمع آوری آب های سطحی این مركز مداخله موثری در پروژه ها ی مذكور جهت هدایت مبحث و اثر بخشی بیشتر آنها داشته باشد، اظهار داشت: در مبحث پسماند و تفكیك از مبداء جهت اثرگذاری بیشتر، مركز محیط زیست باید ورود پیدا كند.
وی در ادامه اضافه كرد: توجه به تبعات اجتماعی و محیط زیستی پروژه­های عمرانی در سطح شهر با ورود مركز مدیریت محیط زیست بعنوان مرجع بازرسی موضوعات محیط زیستی در سطح شهر می توان از بروز آلودگی ها و موازی­كاری­ها جلوگیری نمود.
عضو كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بالا بودن زیست­پذیری شهر، یكی از ماموریت­های اصلی شورای اسلامی و شهرداری تهران است كه مركز محیط زیست با تقویت ساختار برنامه­ای و بودجه­ای می تواند نقش اصلی در این ماموریت داشته باشد.
در ادامه ناهید خدا كرمی عضو كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاكید بر بحران كاهش آب، ضرورت توجه به بحث بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز با استفاده از تكنولوژی روز دنیا را یاد آور شد و اظهار داشت: در این خصوص مركز مدیریت محیط زیست جهت پیشبرد برنامه های خود می تواند از دستاوردهای معاونت علم وفن آوری ریاست جمهوری استفاده نماید.
عضو كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: بدون شك انجام دو الی سه اقدام اثرگذار و نتیجه بخش جهت بهبود كیفیت زندگی شهروندان بهتر از اقدامات پراكنده با اثر بخشی كمتر است.
لازم به ذكر است در انتها نشست اعضای كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از ساختمان مركز بازدید به عمل آوردند.

1397/03/05
14:34:59
5.0 / 5
4414
تگهای خبر: خدمات , شهرداری , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است