اخطار شهرداری نسبت به كلاهبرداری درقالب خرید فروش و فروش طرح ترافیك

اخطار شهرداری نسبت به كلاهبرداری درقالب خرید فروش و فروش طرح ترافیك فست تریپ: معاونت حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران در اطلاعیه ای به شهروندان نسبت به كلاهبرداری درقالب خرید فروش و فروش طرح ترافیك اخطار داد.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه ای با اشاره به بسته شدن پرونده كارت های شناور مجانی در طرح ترافیك جدید، آمده است: در سال ۹۶ بالغ بر 10هزار كارت شناور بین دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف توزیع شد. این كارت ها در سال های قبل با توجیهات خاص امنیتی و اجرایی رواج یافته بود، اما پس از چند سال تبدیل به یك رانت و امتیاز ویژه تبدیل گشته بود.
با آنكه این كارت ها طبق مصوبه شورای شهر از ۵ تا ۸ میلیون تومان قیمت داشت اما شهرداری در دوره سابق اغلب كارت های شناور را به مجانی و حتی به صورت هدیه توزیع می كرد. با آن كارت ها تا سه خودرو در روز امكان ورود به محدوده طرح داشتند.
یكی از اهداف طرح ترافیك جدید، حذف تبعیض و تفاوت در پرداخت بود. برای این منظور، مدیریت جدید شهرداری تصمیم گرفت كه كارت های شناور را به صورت كامل حذف كند. تصمیمی كه به معنای حذف رانتی معادل دهها میلیارد تومان به نفع عموم مردم بود.
در این مرحله، همان توجیهات خاص قبلی درباره نیاز به كارت های شناور از جانب پلیس و دولت عنوان شد. شهرداری اعلام نمود كه حاضر است تعداد محدودی مجوز سیار را برای مصارف مذكور در اختیار این نهادها و دستگاه ها قرار دهد، مشروط بر آنكه هزینه تردد خویش را مانند بقیه پرداخت كنند و توقع كارت مجانی نداشته باشند.
در سال های قبل، متاسفانه برخی افرادی كه این كارت های شناور را دریافت می كردند، آنها را می فروختند یا اجاره می دادند اما مجوزهای سیار امسال به گونه ای طراحی شده است كه خرید و فروش آنها بی معنا و بی ارزش باشد و كسی نتواند از آنها سوءاستفاده كند و در دستورالعمل استفاده از مجوزهای سیار مشخص شده است كه تردد با این مجوزها هم باید با پرداخت هزینه همراه باشد و در غیر این صورت علاوه بر بدهی عوارض، سبب جریمه هم خواهد شد.
سازمان حمل و نقل شهرداری تهران به عموم شهروندان اخطار داده است كه فریب كلاهبرداران را نخورند و تاكید كرده كه امسال كارت شناور نداریم و مجوزهای سیار هم هیچ ارزش ریالی ندارد، بدین ترتیب پرداخت هر مبلغی بابت خرید آنها به امید استفاده رایگان، باعث خسران است و نهایتا استفاده بدون پرداخت از این كارت ها باعث جریمه بعلاوه بدهی عوارض تردد خواهد شد.



1397/03/04
14:23:25
5.0 / 5
5044
تگهای خبر: ترافیك , تردد , دستگاه , شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است