رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

تردد كامیون دلیل اصلی آلودگی هوای تهران

تردد كامیون دلیل اصلی آلودگی هوای تهران فست تریپ: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سهم بالای كامیون ها در آلودگی هوای شهر تهران گفت ۵۱ درصد آلودگی شهر تهران ناشی از تردد ۲۰ تا ۲۵ هزار كامیون می باشد كه شبانه وارد تهران می گردند.



به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، عیسی كلانتری در مراسم روز جهانی حفاظت از لایه اوزون كه امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد اظهار كرد: تجربه طرح ملی حفاظت از لایه اوزون نشان می دهد كه می توان با یك كار هماهنگ مشكلات محیط زیستی را حل و فصل كرد.
وی افزود: وقتی تخریب لایه اوزون از سوی مردم و مسئولان درك می شود و وقتی اجماع ملی و بین المللی در این زمینه ایجاد می شود می بینیم كه بعد از ۳۰ سال لایه اوزون ترمیم می شود. این سبك و مدل در حفاظت از لایه اوزون را باید در محیط زیست كشورمان الگو قرار دهیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاكید كرد: خوشبختانه دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده است. پایبندی به پروتكل مونترال در زمینه حفاظت از لایه اوزون نمونه بارز این خصیصه است همچنین جمهوری اسلامی ایران به سایر تعهدات در قالب برجام یا صلح ایران و عراق پایبند بوده و هرگز تعهدات بین المللی خود را زیر پا نگذاشته است.
كلانتری در ادامه اظهار كرد: امیدواریم یك تعهد ملی نیز برای حل مشكلات محیط زیست در داخل كشور داشته باشیم و بتوانیم مشكلات عمده محیط زیست كشور در حوزه پسماند، تخریب خاك، هدررفت منابع آبی و از بین رفتن حیات وحش را حل كنیم.
وی با تاكید بر اینكه لازم است مردم در جریان مشكلات محیط زیست كشور قرار گیرند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید بتواند مشكلات محیط زیست كشور را عمومی كند چون بدون توجه و مطالبه گری مردم نمی توانیم مشكلات را حل و فصل كنیم. قطعا با چند محیط بان یا حضور چند كارشناس محیط زیست در اجلاس های خارجی نمی توانیم بر مشكلات فائق بیاییم.
كلانتری با بیان اینكه موفقیت در طرح ملی حفاظت از لایه اوزون باید الگوی حل مشكلات داخلی محیط زیست كشور باشد، گفت: باید بتوانیم مشكلات محیط زیست را عمومی كنیم چون بدون مردم نمی توانیم مشكلات را حل و فصل كنیم برای همین قصد داریم با توسعه آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست، ۸۰ میلیون محیط بان داشته باشیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به اینكه سازمان حفاظت محیط زیست به لحاظ تشكیلاتی دچار تحولاتی خواهد شد، گفت: در تغییرات جدید سازمان كاوه مدنی در مدیریت اجتماعی، فناوری و آموزش محیط زیست فعالیت خواهد كرد.
كلانتری با تاكید بر اینكه نباید اصل محیط زیست را با مسائل فرعی اشتباه بگیریم، گفت: برخی مسائل محیط زیستی ممكن است برای گروه خاصی در كشور جذابیت داشته باشد اما واقعیت این است كه مشكلات عمده مثل آلودگی هوا در كلان شهرها و پسماندها در نقاط مختلف كشور به ویژه در استان های شمالی،محیط زیست كشور را به خطر انداخته است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاكید كرد:در سازمان حفاظت محیط زیست نباید اصل را فدای فرع كرد. متاسفانه شاهد آن هستیم كه در مسائل اساسی محیط زیست كارشناس كافی در سازمان حفاظت محیط زیست نداریم. این بدین معناست كه منابع محدود این سازمان را به خوبی تخصیص نداده ایم.
كلانتری در ادامه اظهار كرد: امیدواریم پروژه حفاظت از لایه اوزون را به عنوان یك الگو مدنظر قرار دهیم زیرا وقتی تولیدكنندگان و انتشاردهندگان مواد مخرب با خطرات این مواد آشنا می شوند خود آنها برای جلوگیری از انتشار مواد مخرب پیشقدم می شوند.
وی با اشاره به اینكه سازمان حفاظت محیط زیست باید بتواند در برابر برخی درخواست ها و پروژه ها راهكار ارائه دهد، گفت: این سازمان نباید در مقابل طرح ها و پروژه های مختلف «نه» بگوید چون در این صورت كسی حرف سازمان را گوش نمی دهد و بخش های مختلف سازمان را دور می زنند بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست باید بتواند در مقابل ملت و نسل های آینده پاسخگو باشد. اگر در مواردی سیاست ها و درخواست ها ضد توسعه ای و ضد محیط زیستی بود آنها را باید اصلاح كنیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهار كرد: مقام معظم رهبری نیز به حفظ محیط زیست پایبند هستند و بسیار تاكید دارند ولی در عین حال ایشان معتقدند باید برای درخواست هایی كه مشكل محیط زیستی دارند جایگزین داشته باشیم امیدواریم بتوانیم سازمان حفاظت محیط زیست را به یك سازمان مردمی تبدیل كنیم تا مردم به حرف ما گوش دهند.

 

1396/06/26
21:56:10
5.0 / 5
4990
تگهای خبر: تردد
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است