رئیس سازمان امداد و نجات در گفت وگو با ایسنا عنوان كرد

تدوین برنامه پاسخگویی به زلزله تهران، وظایف دستگاه های مسئول مشخص شد

تدوین برنامه پاسخگویی به زلزله تهران، وظایف دستگاه های مسئول مشخص شد فست تریپ: رئیس سازمان امداد و نجات ضمن توضیح جزئیات توزیع كمك هزینه خرید اقلام ضروری میان زلزله زدگان كرمانشاه، از تنظیم برنامه عملیاتی پاسخگویی به زلزله تهران اطلاع داد.



مرتضی سلیمی در گفت وگو با ایسنا، درمورد جزئیات پرداخت كمك هزینه دو میلیون تومانی به خانواده های زلزله زده كرمانشاهی اظهار نمود: تمام خانواده هایی كه بر مبنای آمار بنیاد مسكن خانه های آنها تخریب از نوع یك و دو محسوب شده است اعم از صاحب خانه ها و مستاجرها این مبلغ رادریافت می كنند كه پرداخت آن از روز گذشته شروع شده است و به مناسبت میلاد امام زمان (عج) دو میلیون تومان از محل كمك های مردمی برای خرید سه قلم كالای یخچال، كولر و فرش به آنها تقدیم می گردد تا ان شاالله كمی به برگشت زندگی آنها به روال عادی كمك نماید.

رییس سازمان امداد و نجات سازمان جمعیت هلال احمر با اشاره به این كه بر مبنای آمارهای بنیاد مسكن پرداخت این مبلغ متعلق به 30 هزار خانواده زلزله زده است اضافه كرد: مجموع كمك های مالی كه از سوی مردم برای رسیدگی به زلزله زده های كرمانشاه به ما داده شده 64 میلیارد تومان بود و از سایر منابع هم 5 میلیارد تومان هم به این مبلغ اضافه گردید كه در شب عید به هر خانواده مبلغ 300 هزار تومان عیدی تقدیم شد كه مجموع كمك ها 9 میلیارد تومان می شد و حالا هم مبلغ دو میلیون تومان برای خرید لوازم تقدیم این عزیزان می گردد.

تمام خانواده هایی كه بر مبنای آمار بنیاد مسكن خانه های آنها تخریب از نوع یك و دو محسوب شده است اعم از صاحب خانه ها و مستاجرها این مبلغ رادریافت می كنند كه پرداخت آن از روز گذشته شروع شده است.وی همینطور در ادامه در مورد آخرین وضعیت عملیات جستجوی پیكرهای مسافران هواپیمای تهران یاسوج كه در ارتفاعات كوه دنا سقوط كرده بود، اظهار داشت: امروز هوا كمی مناسب بود و امكان انجام عملیات وجود داشت و امدادگرانی كه در منطقه حضور داشتند كار خویش را از سر گرفتند و پیش بینی می گردد كه بر اثر شرایط جوی فردا دوباره عملیات متوقف شود، ضمن اینكه درباره وضعیت منطقه و شرایطی كه امدادگران مشغول فعالیت هستند باید بگویم كه وضعیت از روزهای اول سخت تر است و با این حال شرایط آب و هوایی، امدادگران از هر فرصتی برای ادامه عملیات استفاده می نمایند. امروز هم آقای محمدی نسب دبیر كل جمعیت هلال احمر برای بازدید از منطقه و گفتن خداقوت به امداد گران در منطقه حضور پیدا كرده است.

رونمایی از برنامه پاسخگویی به زلزله تهران در هفته هلال احمر

سلیمی در مورد نتیجه جلسات كارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی برای تدوین برنامه عملیاتی پاسخگویی به زلزله تهران هم اظهار داشت: این كارگروه از دی ماه سال قبل تشكیل شد و با عنایت به اینكه مسئولیت كارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی بر عهده هلال احمر است، سعی كردیم كه با تدوین این برنامه به یك ادبیات مشترك با سایر دستگاه ها برسیم و قرار شد تمام دستگاه های مرتبط، برنامه های خود در زمینه پاسخگویی به زلزله احتمالی تهران را ارائه نمایند. در نهایت با انجام كارهای كارشناسی، EOP آماده شده است و ان شاالله هفته آینده همزمان با هفته هلال احمر از آن رونمایی می گردد. در واقع با تدوین این برنامه شرح وظایف دستگاه ها به صورت كامل مشخص شده است.






1397/02/12
14:40:04
5.0 / 5
4810
تگهای خبر: امداد , دستگاه
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است