معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛

مصوبه برج باغ ها نتیجه ای جز ویرانی نداشت

مصوبه برج باغ ها نتیجه ای جز ویرانی نداشت فست تریپ: معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به تایید لغو مصوبه برج باغ ها از جانب فرمانداری تهران، اظهار داشت: در گذشته رویكرد این بود كه برای حفظ یك باغ اجازه داده شود درون آن ساختمان بلندمرتبه ساخته شود.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، مهدی حجت با اشاره به تایید لغو مصوبه برج باغ ها از جانب فرمانداری تهران اظهار نمود: در گذشته رویكرد این بود كه برای حفظ یك باغ اجازه داده شود درون آن ساختمان بلندمرتبه ساخته شود و بنابراین به زیر زمین ۸۰ درصد و گاهی تا ۱۰۰ درصد اجازه ساخت می دادند.
وی با اشاره به اینكه با اجرای مصوبه برج باغ ها "هم چوب را خورده ایم و هم پیاز را" اظهار داشت: با اجرای این مصوبه هم باغ ها از بین رفتند و هم ساختمان های ناقص ساخته شدند. در واقع، با اجرای مصوبه برج باغ ها تلاش بر این بود تا هزینه نگه داری باغ از طریق برجی كه در آن ساخته می گردد تامین گردد و حاصل آن هم چیزی جز ساخت ساختمان های بلند و اویرانی باغ ها نبود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینكه با رویكرد تامین هزینه نگه داری باغ با استفاده از برج باغ مخالف هستیم، ادامه داد: به باور من اگر مقرر است باغ حفظ شود آن هایی كه از حفظ آن منتفع می شوند باید امكان نگه داری باغ را فراهم آورند. به صورت مثال، ملكی كه پنجره آن به سمت باغ یا پارك باز می شود، گران تر از مابقی است. سود این افزایش قیمت تنها به مالك ملك بر می گردد در صورتی كه بخشی از آن می تواند هزینه نگه داری باغ شود.
حجت تصریح كرد: رویكرد ما این است حفظ باغات با استفاده از كسانی كه از آن منتفع می شوند تامین گردد نه اینكه با ساختمان سازی هزینه نگه داری باغ را تامین نماییم.
به گفته وی باغ های تهران اغلب در بخش های شمالی و در مناطق ۱، ۲ و ۳ قرار دارند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش در مورد آخرین وضعیت احداث ساختمان پلاسكو اظهار داشت: در صورتی كه مالك سند مالكیت بیاورد بر مبنای قواعد طرح تفصیلی شهرداری به او جواب می دهد.
حجت با اشاره به اخبار مربوط به توقف گودبرداری ساختمان جدید پلاسكو بیان كرد: زمانی كه مالك اجازه تجهیز كارگاه بگیرد اما گودبرداری كند، از آن جا كه مجوز این كار را نداشته است و نحوه رفتار او هم باعث خسارت همسایه شود، شهرداری برای رسیدگی به مبحث باید كار را متوقف كند.
وی با اشاره به اینكه مالك پلاسكو اجازه تجهیز كارگاه گرفته است و در این زمینه تابحال تنها دیواركشی را انجام داده است، عنوان كرد: در ایام گذشته مالك اقدام به انجام عملیاتی شبیه خاك برداری كرد كه در این مورد تذكرات لازم را دادیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اعتراض بخشی از كسبه پلاسكو قسمت شمالی ساختمان پلاسكو در ایام گذشته خاطرنشان كرد: این اعتراض به ما مربوط نیست و شهرداری بر مبنای سندی كه مالك عرضه می دهد، جواز صادر می كند.
حجت در پاسخ به این سئوال كه آیا درخواست تخریب قسمت شمالی از جانب مالك به شهرداری تهران عرضه داده شده است، اظهار داشت: به صورت كلی تابحال درخواست پروانه جامع برای این پروژه اعم از اقدامات مربوط به قسمت شمالی به شهرداری داده نشده است.

1397/01/01
12:28:34
5.0 / 5
4557
تگهای خبر: شهرداری , شهرسازی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است