محله قدیمی كن از تسهیلات املاك بافت های فرسوده بهره مند می گردد

محله قدیمی كن از تسهیلات املاك بافت های فرسوده بهره مند می گردد فست تریپ: طی بازدید میدانی مشترك معاون وزیر راه و شهرسازی وشهردار منطقه ۵ از محله قدیمی كن، مقرر شد بافت مسكونی كن از مزایا و تسهیلات بافت های فرسوده برخوردار شود.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، در بازدید صبحگاهی روز جمعه بیستم بهمن ماه ۱۳۹۶، سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه سید محسن اسدی شهردار منطقه، بخشدار كن، دبیر شورایاری این محله به منظور رسیدگی به مشكلات شهروندان از محله قدیمی كن بازدید كردند.
محدوده اراضی كن در ۳ بخش تقسیم بندی شده: باغات كن در شمال و شمال غربی –بافت مسكونی كن اتوبان شهید همت ازجنوب به حكیم، از غرب به رودخانه كن و محدوده كشت الزامی شامل اراضی و توتستان های محله كن است كه از غرب به رودخانه كن و ازشرق به بلوار تعاون می رسد.
با ابلاغ طرح جامع شهرتهران در سال ۱۳۸۶ و همینطور طرح تفصیلی در سال ۱۳۹۱در صد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهرتهران، پیشنهاد تبدیل محدوده كشت الزامی محله كن به فضای سبز عنوان شد كه در جلسات مختلف و مستمر دراین خصوص با حضور شورایاری، متخصصان، كارشناسان، معتمدین محل و نمایندگان آنان به این مورد پرداخته ولی به علت عدم امكان تملك و نارضایتی مردم تابحال همچنان مورد بررسی مسئولین شهری قرار گرفته است.
بر اساس این خبر، با عنایت به حساسیت موضوع، معاون وزیر راه و شهرسازی مقارن با ایام الله دهه مبارك فجر، از محله كن در منطقه ۵ بازدید و به تعیین تكلیف اراضی كشت اجباری، تغییراتی در طرح تفصیلی محله مسكونی كن و شبكه معابر آن و تعیین تكلیف ۱۱۲۰ هكتار اراضی شمال قریه كن و بازنگری پیشنهادات قبلی در مورد این محله پرداخت.
طی این بازدیدمقرر شدكار گروهی متشكل از اعضای شورای عالی شهرسازی، معاونت شهرسازی معماری شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۵ در مورد بافت محله مسكونی كن تشكیل و در هفته های آینده مبحث رسیدگی شود طبق ضوابط و ابلاغیه قبلی شورای عالی شهرسازی و معماری شهر تهران محله كن تابحال شامل بافت فرسوده نبوده و از مزایا و تسهیلات املاك بافت فرسوده برخوردار نمی شد ولی طی این بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی با قول مساعد نسبت به این مورد اضافه كرد بافت قدیمی كن به بافت های فرسوده شهرتهران و برخورداری از تسهیلات و ضوابط بافت های فرسوده را از اولویت های كاری دانست و همینطور طرح تفصیلی و ساخت و ساز بافت مسكونی محله كن هم بزودی تعیین تكلیف خواهد شد.
در آخر معاون وزیر راه و شهرسازی و شهردار منطقه ۵ با حضور در حسینیه الغدیر كن به پای درددل و صحبت های اهالی محله كن نشستند.

1396/11/24
14:16:11
5.0 / 5
4458
تگهای خبر: شهرداری , شهرسازی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است