بررسی ردیف های درآمدی شهرداری تهران در سال ۹۷

بررسی ردیف های درآمدی شهرداری تهران در سال ۹۷ فست تریپ: اعضای شورای شهر تهران در جلسه عصر خود ردیف های بودجه درآمدی را مورد بررسی قرار دادند.



به گزارش خبرنگاری مهر، در جلسه بعدازظهر شورای شهر تهران ردیف های درآمدی لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه در جریان بررسی ردیف درآمدی حق آسفالت و لكه گیری ترمیم حفاری میرلوحی پیشنهاد داد این درآمدها از ۲۰ میلیارد به ۳۰ میلیارد افزایش پیدا كند.
وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از درآمدهایی كه شهر می تواند داشته باشد از آن محروم است. به صورت مثال مخابرات از اپراتورها ۵ هزار میلیارد درآمد دارد در حالیكه شهرداری ها سهمی از آن ندارند.
میرلوحی اضافه كرد: آسفالتی كه فرو می ریزد دیگر همان آسفالت سابق نیست و برای ترمیم آن باید هزینه پایه افزایش پیدا كند.
هاشمی درمورد پیشنهاد میرلوحی توضیح داد: این پیشنهاد شما یعنی اینكه ما پیشگویی نماییم كه میزان حفاری و نیاز به آسفالت افزوده می شود.
شهربانو امانی هم در توضیح پیشنهاد میرلوحی اظهار داشت: هزینه هایی كه سازمان ها برای حفاری به شهر تامین می كنند بالاست و باید قیمت خدمات در این حوزه افزایش پیدا كند كه این پیشنهاد به رای گذاشته شد و رای نیاورد.
در ادامه در جریان بررسی درآمد حاصل از فروش و جمع آوری زباله، پیشنهاد افزایش درآمدها از این محل عنوان شد كه نخستین پیشنهاد دهنده افزایش رقم ۱۰۰ میلیارد تومان را داده بود پیشنهاد دوم ۸ میلیارد و پیشنهاد سوم ۶ میلیارد بود.
ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در این رابطه توضیح داد: این پیشنهادات باید عملیاتی باشد و به نوشتن ما درآمدها بالا نمی رود.
ناهید خداكرمی هم كه درخواست افزایش دو برابری درآمدهای حاصل از فروش و جمع آوری زباله را داشت اظهار داشت: زباله، طلای سیاه است و پیشنهاد می كنم درآمد حاصل از آن كه در لایحه، ۴ میلیارد پیشنهاد شده ۲ برابر شده و به ۸ میلیارد برسد.
میرلوحی هم كه پیشنهاد ۱۰۰ میلیاردی داشت اظهار داشت: روزانه ۹ هزار تن پسماند از سطح شهر جمع آوری می گردد كه دستكم ۲۵۰۰ تن آن پرارزش است.
وی ادامه داد: ۲۰۰ تن آهن كه معادل ساختمانی ۵ طبقه با متراژ ۴۰۰ متر است در زباله ها دور ریخته می گردد. این زباله طلای كثیف نیست بلكه طلای تمیزی است كه ما از آن استفاده نمی نماییم. اگر ما به این نوع پیشنهادات نه بگوییم یعنی اجازه بدهید دوباره ملك بفروشند تا هزینه های شهر را تامین كنند.
در این زمان خداكرمی خطاب به میرلوحی كه با هیجان سخن می گفت اظهار داشت: لطفا مواظب قلبتان باشید.
صدراعظم نوری هم از اعضا درخواست نمود پیشنهاداتی كه عملیاتی و قابلیت اجرایی داشته باشد، بدهند و پروسه كسب این درآمد را تعریف كنند.
رئیس كمیسیون سلامت شورای شهر تهران هم اظهار داشت: كمپوستی كه توسط سازمان پسماند تولید می گردد را سازمان بوستانها نمی خرند. ازاین رو رقم ۱۰۰ میلیارد محقق نخواهد شد و باید مبنای پیشنهاداتمان را مشخص نماییم.
در ادامه پیشنهاد میرلوحی به رای گذاشته شد كه رای نیاورد.
همچنین در ادامه ۲ پیشنهاد دیگر هم مورد موافقت اعضای شورا قرار نگرفت و میرلوحی در واكنش به این مخالفت شورا اظهار داشت: این نحوه مخالفت یعنی زنده باد مخلوط شدن زباله، حضور رانت در زباله و...
نوری در واكنش به سخنان میرلوحی اظهار داشت: ما در حال بررسی لایحه بودجه هستیم نه اینكه نطق سیاسی و انتخاباتی نماییم. اینكه ما با این پیشنهادات مخالفت می نماییم را نباید موافقت با رانت دانست. ما در این مدت بیشترین مبارزه را با رانت و رانت خواری انجام دادیم اما باید در بررسی موارد همه جوانب را بررسی نماییم تا حرفمان منطقی باشد و شهرداری را با مشكل روبرو نكنیم.
مرتضی الویری هم در ادامه از اعضا درخواست نمود در پیشنهاداتش عملكرد ۹ ماهه مالی سال ۹۶ و عملكرد مالی ۹۵ را هم در نظر بگیرند. همینطور زمانی افزایش درآمدها را پیشنهاد دهند كه قانون و ضابطه جدیدی اتفاق افتاده باشد در غیر این صورت پیشنهاد درآمدهای كاذبی دادیم كه عملا تحقق نخواهد یافت.
زهرا نژاد بهرام هم در جریان بررسی این بخش اظهار داشت: ما با افزایش درآمدها می تواند الگوهای رفتاری شهروندان را هم اصلاح نماییم.
در ادامه بهای خدمات مدیریت پسماند ساختمانی و عمرانی قرار گرفت كه اعضا با افزایش این ردیف درآمدی از ۱۸ میلیارد به ۲۴ میلیارد موافقت كردند.

1396/11/16
15:30:23
5.0 / 5
4429
تگهای خبر: خدمات , شهرداری , شورای شهر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است