سرپرست اداره كل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افزایش خانه های محیط زیست پایتخت به بیشتر از 200 مرکز امسال

افزایش خانه های محیط زیست پایتخت به بیشتر از 200 مرکز امسال به گزارش فست تریپ، سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران اظهار داشت: تا آخر سال جاری هفت پویش محیط زیستی در پایتخت برگزار و تعداد خانه محیط زیست به ۲۱۰ خانه خواهد رسید.



اصغر عطایی در گفت و گو با ایسنا درباره اهداف اداره کل محیط زیست شهرداری تهران اظهارکرد: کاهش اثرات منفی فعالیتهای شهرداری بر محیط زیست، استفاده پایدار از منابع طبیعی تجدید ناپذیر، کاهش برداشت از منابع آب های زیرزمینی، افزایش انسجام و هم افزایی فعالیتهای محیط زیستی، محافظت از محیط زیست شهری با شناسایی، کنترل و کاهش آلاینده ها و ایجاد حساسیت و افزایش آگاهی شهروندان در حوزه محیط زیست اهداف این اداره کل امسال است.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف خود ۱۷ راهبرد را طراحی نموده ایم، ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح ها و پروژه های عمرانی و زیربنایی شهرداری تهران، شناسایی و پایش منابع آلاینده محیط زیست شهر تهران شامل هوا، صدا، آب و خاک، محافظت از تنوع زیستی و میراث طبیعی شهر تهران، توسعه انرژی های تجدیدپذیر در شهرداری تهران و توانمندسازی، فرهنگسازی و جلب مشارکت های شهروندی در حوزه محیط زیست شهری را همچون این راهبردها برشمرد.

عطایی راهبری و نظارت بر اقدامات کنترلی ۵۲۸ منبع آلاینده، نظارت بر حسن اجرای قانون هوای پاک در حوزه خدمات شهری و محیط زیست و نظارت بر حسن اجرای ملاحظات محیط زیستی در حوزه مدیریت پسماند را همچون فعالیتهای مستمر اداره کل محیط زیست شهرداری تهران امسال ذکر کرد.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران ضمن تاکید بر نظارت بر شش مرکز نگهداری حیات وحش و دو سایت پرنده نگری تهران، طراحی، ساخت و نصب یک تابلوی معرفی تنوع زیستی در پارک شهر را از اقدامات پیش رو در زمینه محافظت از تنوع زیستی و میراث طبیعی پایتخت برشمرد.

وی افزود: همکاری برای اجرای نظامنامه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران، به روزآوری دستورالعمل رعایت ملاحظات محیط زیستی در مدیریت عملیات زمستانی شهر و بررسی وضعیت کلی کلانشهر تهران بر مبنای شاخصهای توسعه پایدار شهری، راهبری و نظارت بر راه اندازی ۴۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در مناطق و نظارت بر انجام مطالعات سند جامع انرژی های تجدیدپذیر همچون اقداماتی است که از تیرماه سالجاری شروع می شود.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران افزود: تا آخر سال جاری تعداد خانه محیط زیست به ۲۱۰ خانه خواهد رسید و هفت پویش محیط زیستی برگزار می گردد علاوه بر آن پیگیری مصوبات جلسات کمیته پلاستیک را در دستور کار داریم.

عطایی در انتها نظارت بر تدوین برنامه عملیاتی شناسایی و کنترل اصناف آلاینده شهر تهران را از دیگر برنامه های اداره کل محیط زیست شهرداری تهران امسال برشمرد.





منبع:

1403/03/19
11:09:41
5.0 / 5
266
تگهای خبر: ایمنی , خدمات , سایت , شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است