درخت هایی كه به باغچه منازل هدیه شد، نمی خشكم، غروری سبز دارم

درخت هایی كه به باغچه منازل هدیه شد، نمی خشكم، غروری سبز دارم فست تریپ: در هفته های منتهی به سال نو، بر مبنای طرحی با نام توزیع و كاشت نهال های مجانی درخت به باغچه منازل شهروندان غرب تهران هدیه می گردد.



به گزارش فست تریپ به نقل از مهر، دو هفته ای می گردد كه اهدای درخت به باغچه ها در ورودی غربی پایتخت شروع شده است.
دو باغبان، یك كارشناس و راننده به سراغ خانواده هایی می روند كه پیش از این برای كاشت درختان مثمر نوبت گرفته اند و خواهان كاشت درخت در حیاط خانه یا آپارتمانشان شده اند.
سیاوش زابلی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۱ با اشاره به این طرح و ثبت نام شهروندان به خبرنگار مهر اظهار داشت: شروع اجرای این طرح، برپایه اولویت ثبت نام شهروندان با استفاده از سامانه ۱۳۷ و از پانزدهم دی ماه تا پانزدهم اسفند (هفته منابع طبیعی و درختكاری) بود.
وی اضافه كرد: تبلیغات محیطی وسیعی با استفاده از ظرفیت سازه های تبلیغاتی منطقه(بنرهای پرتابلی) در این خصوص صورت گرفته است. ضمن اینكه با استفاده از مراكز تحقیقات آموزشی و مشاوره فضای سبز در سه ناحیه منطقه اطلاع رسانی شده است.
زابلی ادامه داد: اجرای طرح "توزیع و كاشت نهال های رایگان" در باغچه منازل شهروندان پهنه غربی پایتخت در جهت توسعه فضاهای سبز شهری، زیباسازی نما و منظر شهری و از همه مهم تر مقابله با آلودگی هوای تهران صورت می گیرد.
معاون خدمات شهری منطقه اضافه كرد: شهروندان متقاضی كاشت نهال رایگان، می توانند تا اول اسفندماه درخواست خویش را با استفاده از تماس با سامانه۱۳۷ و یا شماره های ۴۴۵۶۴۲۱۷، ۴۴۹۰۷۳۶۶ و ۴۴۷۸۶۰۹۰ ثبت كنند و در نوبت تحویل درخت قرار بگیرند.
ثبت نام ۱۱۴۱ خانوار در سال گذشته
اكیپ چهارنفره بر مبنای زمان تماس ها و ثبت نام ها به آدرس ها اعزام می شوند و ضمن كاشت نهال های مثمر، توضیحات لازم را به ساكنان می دهند تا این درختان در فصل بهار، جان بگیرند و جلوه گری كنند.

مهدیه حسین زاده، مسئول مركز تحقیقات آموزشی فضای سبز منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای این طرح در سال قبل اظهار داشت: ما درختانی را انتخاب می نماییم كه شرایط زیست مناسب برای تهران دارند و شامل سیب، به، شلیل، آلو و خرمالو می شوند.
وی اضافه كرد: در سال گذشته، ۱۱۴۱ خانوار در این طرح نام نویسی كردند و درختان مثمر در حیاط خانه آن ها كاشته شد.
حسین زاده در ادامه اظهار داشت: به هر خانوار متقاضی، حداكثر ۴ نهال داده می گردد و كارشناس اعزامی هم ضمن عرضه بروشور حاوی توضیحاتی درباره درخت، به صورت حضوری هم آموزش های لازم را عرضه می دهد.
وی ادامه داد: نهال های اهدایی چند ساله هستند، زیرا نهال های زیر یك سال مقاومت اندكی دارند و احتمال خشك شدنشان بسیار است. ضمن اینكه این نهال ها باید پرریشه و عاری از هر گونه آفتی باشد.
ضرورت مشاركت مردمی در توسعه فضای سبز
حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه این منطقه با سرانه فضای سبز ۴۸مترمربع برای ساكنین آن دارای بالاترین رتبه از این منظر در میان مناطق ۲۲گانه پایتخت است، اظهار داشت: بازه زمانی ثبت نام طرح "كاشت مجانی نهال" از دهم دی ماه شروع شده و تا اول اسفند ادامه خواهد داشت.
وی فصل درختكاری را فرصتی مغتنم به منظور حفظ و توسعه فضای سبز شهری برشمرد و اضافه كرد: بخشی از توسعه فضای سبز شهری به داخل محدوده منازل، مدارس، ادارات و مجتمع های مسكونی مربوط می گردد كه بابت این مسئله، نیازمند مشاركت هرچه بیشتر شهروندان در اجرای طرح "كاشت نهال رایگان" در سطح محدوده منطقه۲۱ هستیم.
شهردار منطقه۲۱ در ادامه با اشاره به این مطلب كه در سال قبل تعداد ۱۱۴۱اصله نهال در باغچه منازل شهروندان ورودی غربی پایتخت غرس شده است، تصریح كرد: پیش بینی می گردد كه امسال هم با عنایت به استقبال خوب شهروندان منطقه۲۱ از اجرای طرح "توزیع و كاشت نهال های رایگان"، حدودا همین تعداد را در آمار فصل درختكاری داشته باشیم.
رحمانی با تاكید بر این نكته كه در باغچه هر منزل حداكثر چهار نهال عموما مثمر شامل خرمالو، سیب، انجیر و گلابی كاشته می شود، خاطرنشان كرد: كارشناسان مركز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه۲۱ به همراه اكیپ اجرایی این مركز با رجوع به درب منازل شهروندان نسبت به كاشت نهال، عرضه آموزش های لازم درمورد نحوه نگهداری و همینطور توزیع بروشور طریقه نگهداری نهال درختان كاشته شده، اقدام می كنند.

1396/11/03
13:39:55
5.0 / 5
4874
تگهای خبر: خدمات , شهروند
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است