7639 ظرفیت خالی در مراكز ویژه معتادان متجاهر استان تهران

7639 ظرفیت خالی در مراكز ویژه معتادان متجاهر استان تهران فست تریپ: استاندار تهران از وجود 7639 نفر ظرفیت خالی در مراكز پذیرش معتادان متجاهر در استان تهران آگاهی داد.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران ضمن قدردانی از انجام تست های PCR از معتادین متجاهر در طرح جمع آوری این معتادین قدردانی کرد و اضافه کرد: از نهم اردیبهشت ماه سال جاری که بحث جمع آوری معتادین متجاهر عنوان شد تابحال ۴۸۵۶ نفر جمع آوری شدند که از این میان ۳۶۲۷ نفر پذیرش شدند و ۱۲۰۰ نفر نیز کسانی بودند که یا معتاد نبودند و یا معتاد متجاهر نبودند. البته رسیدگی به این افراد برمبنای پروتکل های مشخص انجام می شود اما ابهاماتی هم در این راه وجود دارد.
وی اضافه کرد: کمیته امداد و بهزیستی اعلام نمودند که در بین این افراد سالمندانی که بیمار و معتاد نیستند پذیرش می کنند پس برای افرادی که گرفتار بیماری بودند مقرر شد توسط دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستان های منتخبی نسبت به پذیرش و درمان آنها اقدام نمایند. امیدواریم دانشگاه های علوم پزشکی بیمارستان های منتخب را اعلام کنند.
وی افزود: از ۴۸۵۶ نفری که در این طرح جمع آوری شده اند ۳۴ نفر یعنی معادل ۱.۱ درصد تست کرونای آنها مثبت بود که با رعایت پروتکل های بهداشتی افرادی که نیازمند بستری بودند بستری شدند و سایرین اقدامات ایزوله برای آنها انجام شده است.
استاندار تهران با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۶۳۹ نفر ظرفیت خالی در مراکز وجود دارد اضافه کرد: هنوز پذیرش ما به پایان نرسیده و نسبت به ادامه پذیرش این افراد اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
وی خطاب به شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری برمبنای قولی که داده بود باید ظرفیت برای ۲۰۰۰ نفر را فراهم می کرد که درخواست می نماییم هر تصمیمی غیر از این تصمیم را در نظر دارند حداکثر ظرف مدت یک هفته به استانداری تهران اعلام کنند.
محسنی بندپی اشاره کرد: در ارتباط با معتادین اطفال با توجه به این که زیر ۱۸ سال سن دارند باید روان درمانی صورت گیرد و برمبنای پروتکل های اعلام شده مشخص شود که آنها به کجا ارجاع داده شوند. همین طور در مورد زنان معتاد نیز بهزیستی ۲۵۰ نفر در قرچک ظرفیت دارد اگر این ظرفیت کم باشد باید ظرفیت جدید ایجاد نماییم.
وی افزود: بی شک زنان معتاد لطمه پذیرتر هستند و کودکان نیز لطمه پذیری بیشتری دارند. ضمن اینکه درمان آنها نیز ساده تر است. پس باید بطور جد مورد توجه قرار گیرند.

تست مثبت کرونا در 34 معتاد
مصطفی هادی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز در این نشست در ارائه گزارشی اظهار داشت: از تاریخ نهم اردیبهشت ماه تا دهم خرداد ماه سال جاری یعنی به مدت 19 روز روزانه 255 نفر توسط پلیس جمع آوری شدند که از این میان 190 نفر در مراکز اقامتی پذیرش شدند. ضمن آنکه از این تعداد به صورت میانگین 10 نفر از اتباع خارجی و 49 نفر نیز ترخیص و یا به سامان سراهای شهرداری ارجاع شدند.
وی اضافه کرد: از مددجویان پذیرفته شده در مراکز 2827 نفر یعنی معادل 78 درصد در مرکز فشافویه و 800 نفر یعنی معادل 22 درصد در مرکز شفق پذیرفته شده اند.
وی اشاره کرد: از 3627 نفر مددجویانی که پذیرفته شده اند تست پیشیار انجام شده که 34 نفر تست شان مثبت بوده، این تعداد معادل یک درصد از کل پذیرفته شدگان است. 76 نفر معادل هشت درصد عدم تهاجر داشتند که این رقم دقت پلیس در جمع آوری را نشان میدهد. همین طور 51 نفر معادل پنج درصد دارای معلولیت جسمی، 460 نفر معادل 46 درصد تست اعتیادشان منفی ولی کارتن خواب بودند، 103 نفر معادل 10 درصد کهولت سن داشتند، دو نفر صغر سن داشتند و 45 نفر معادل پنج درصد دارای کارت متادون بودند و 263 نفر معادل 26 درصد نیز دارای بیماری بودند.
وی اشاره کرد: هم اکنون در مراکز ماده 16 و تبصره2 در سطح استان تهران 7491 نفر نگهداری می شود و 7639 نفر نیز ظرفیت خالی وجود دارد.




منبع:

1399/03/12
12:50:37
5.0 / 5
3852
تگهای خبر: امداد , شهرداری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است